ističe da sud drugog stupnja nije imao ovlasti utvrditi visinu prosječno isplaćene plaće jer iz odredbe čl. 373. a. ZPP-a upravo proizlazi ovlast suda ... „Iz sadržaja presude drugog stupnja razvidno je da je taj sud koristeći se ovlastima iz čl. 373. a. st. 1. t. 2. Zakona o parničnom postupku ... prosječne plaće u Republici Hrvatskoj na temelju potvrde o prosječnoj mjesečnoj neto plaći za svibanj 2004. (list 40 spisa).
Kako se sud drugog stupnja koristio tom ovlasti, neovisno o činjenici što vrijednost predmeta spora u ovom postupku ne prelazi iznos od 100.000,00 kn, revizija je dopuštena temeljem čl
namirenje troškova ovršnoga postupka koji se tiču sudskih pristojbi i plaćenih predujmova za provedbu ovršnih radnji, a nakon toga iz preostalog iznosa ... ime navodi na zapisnicima s ročišta i rješenjima koje je donosila sudska savjetnica, nisu osnovani. Naime, odredbom članka 110. stavka 4. Zakona o sudovima („Narodne novine“ broj 28/13, 33/15, 82/15, 82/16, 67/18, 126/19, 130/20 i 21/22; dalje ZS) propisano je, između ostalog da su sudski savjetnici, viši sudski savjetnici, odnosno viši sudski savjetnici-specijalisti ovlašteni na provođenje postupka i predlaganje nacrta odluka u smislu odredbe članka
"Odredbom čl. 110. st. 4. Zakona o sudovima („Narodne novine“ br. 28/13, 33/15, 82/15, 82/16, 67/18 i 126/19 - dalje: ZS) je propisano da su sudski savjetnici, viši sudski savjetnici odnosno viši sudski savjetnici-specijalisti ovlašteni na provođenje postupka i predlaganje nacrta odluka u smislu odredbe čl ... ovrhovoditelj u žalbi budući da je u ovršnim postupcima sudski savjetnik bio ovlašten provoditi postupak i predložiti nacrt odluke koju je u ovom predmetu donijela sudac prvostupanjskog suda a po prijedlogu sudske savjetnice."
plaćanja sudskih pristojbi oslobođena tijela koja obavljaju javne ovlasti u obavljanju tih ovlasti. Ocijenivši da je tužitelj pravna osoba koja obavlja javne ... o plaćanju sudske pristojbe, budući da se u konkretnom slučaju ne radi o postupku u vezi s obavljanjem prvotuženikovih javnih ovlasti, nego radi isplate ... popisu tijela javne vlasti i oslobođen je plaćanja sudskih pristojbi. Također smatra da se u predmetnom postupku radi o sporu proizašlom iz obavljanja ... su Republika Hrvatska i tijela državne vlasti, dok je točkom 2. propisano da su od plaćanjasudskih pristojbi oslobođeni osobe i tijela koji obavljaju
savjetnik, prema st. 2. iste odredbe, podnosi sucu kojeg na to ovlasti predsjednik suda, pisani prijedlog na temelju kojeg sudac donosi odluku, a po ... provoditi parnični postupak, ocjenjivati dokaze i utvrđivati činjenice, a na temelju tako provedenog postupka sudski savjetnik podnosi sucu kojeg na to ... „U odnosu na žalbeni prigovor tužiteljice da je „na lice mjesta izašao sudski savjetnik, a odluku je donio drugi sudac, pa je zbog toga odluka kontradiktorna stanju spisa i vještačkom nalazu“, tužiteljicu valja upozoriti da su u smislu odredbe čl. 120. st. 1. Zakona o sudovima (dalje: ZS) sudski
Naime, prema odredbi članka 24. stavak 3. Stečajnog zakona („Narodne novine“ broj 44/96, 29/99, 129/00, 123/03 i 82/06) stečajni upravitelj zastupa dužnika. Međutim, stečajni upravitelj može zastupati stečajnog dužnika samo dok stečajni dužnik postoji kao pravna osoba. Budući da prema odredbi članka 4. Zakona o trgovačkim društvima („Narodne novine“ broj 111/93, 34/99, 52/00 i 118/03) i članka 196. stavak 3. Stečajnog zakona stečajni dužnik kao trgovačko društvo prestaje postojati brisanjem iz sudskog registra, to prestankom postojanja stečajnog dužnika prestaje i ovlast stečajnog upravitelja da zastupa
„Naime, pravna osoba, prema pravnom shvaćanju, je poslovno sposobna, te joj je priznata parnična sposobnost. Pravne osobe u sudskim postupcima ... , zastupa stečajni upravitelj kao zakonski zastupnik sui generis. Zaključenjem stečajnog postupka nad dužnikom, dužnik se briše iz sudskog ili drugog registra ... o zaključenju stečajnog postupka ne završavaju radnje u stečaju koje valja obaviti nakon formalnog zaključenja stečaja, pa i brisanje dužnika iz sudskog ili ... - stečajni upravitelj. Brisanjem pravne osobe iz sudskog ili drugog registra, pravna osoba prestaje postojati pa samim time gubi i stranačku i parničnu
8
U-III/4769/2020; 14.11.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
postupku, podnositeljima nije povrijeđeno ni pravo na sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti ... o očigledno arbitrarnom postupanju prije svega upravnih sudova kojim je došlo do jasne povrede zabrane arbitrarnog korištenja sudskihovlasti iz članka 29 ... , tumačiti i primjenjivati pravo na konkretne sudske predmete. U načelu i bez utjecaja na ovlast da ispituje suglasnost sudskih odluka s Ustavom, uloga ... USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE U PREDMETU BROJ:U-III-4769/2020 OD 14. STUDENOGA 2023. Policija nema ovlasti provjere, a kamoli utvrđivanja utemeljenosti
jamstvo, navedene mjere opreza i uz gore navedene jasno iskazane namjere osumnjičene (prenošenje ovlasti na zamjenika, korištenje godišnjeg odmora ... primjećuje, međutim, da u okviru svojih inherentnih sudskihovlasti nadležna sudska tijela u svojim rješenjima nisu ni spomenula, a time ni razmatrala, mjeru ... županije u svezi osnivanja Zavoda za hitnu medicinu, nalaza i mišljenja sudskog vještaka (...) O. Ž. skupštine Sisačko-moslavačke županije (...) ponude ... sudskom presudom ne utvrdi krivnja." Određivanje istražnog zatvora kao mjere oduzimanja temeljnog ljudskog prava na osobnu slobodu u razdoblju prije
. Sudovima ova ovlast nije osigurana slučajno. Uz redovne sudskeovlasti koje su upravnim sudovima zajamčene Zakonom o upravnim sporovima ('Narodne novine ... uvida u tajne podatke zakonodavac upravnim sudovima osigurao sve ovlasti koje su im neophodne kako bi odgovorili na opisane zahtjeve koje u kontekstu ovog ... stupnju Visoki upravni sud. U postupku upravnog spora Upravni sud u Zagrebu i Visoki upravni sud, postupajući sukladno ustavnoj ovlasti iz članka 19. stavka ... opasnosti koju bi stranac mogao predstavljati za javni poredak, nacionalnu sigurnost ili javno zdravlje, zakonodavac daje ovlast nadležnom tijelu da provede
11
U-III/70/1994; 4.5.1994 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. lipnja 1993. godine broj Us-6044/92 povrijeđena prava sudske kontrole zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koje imaju javne ovlasti i pravo jednakosti građana pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti, zajamčena odredbama članka 19. stavak 2. i 26. Ustava ... - Ustavom Republike Hrvatske zajamčeno pravo na sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti (članak 19. stavak 2.) i pravo jednakosti pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti, pa je odlučeno kao u izreci. Odluka o objavi ove
12
U-II/1171/2018; 12.4.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
obavljanjem poslova sudske uprave i pravosudna inspekcija, prava i dužnosti sudaca, ovlastisudskih savjetnika, osiguranje osoba, imovine i objekata sudova ... pitanjima važnim za rad suda. Ministar pravosuđa ima značajne pravosudne ovlasti kojima je sposoban utjecati na funkcioniranje i postupanja sudske uprave ... i odlučivanja sudskih vijeća koja su nadležna za odlučivanje u konkretnim postupcima ove "kolegijalne" ovlasti sjednica odjela ne smatramo spornima. Štoviše ... njemu smije sudjelovati, a posebno tko i pod kojim uvjetima smije koristiti sudskeovlasti, u postupcima odlučivanja na sjednicama suda/odjela moguće je
pravosudne ili sudbene reforme, niti reforme procedura postupanja državne sudbene vlasti niti ovlasti koja imaju javna tijela ili javne ustanove. Isto iz sadržaja P. Z. ne proizlazi. Ne radi se ovdje niti o reformi ovlasti vjerovnika u ovršnim postupcima naplate njihovih dospjelih civilnih potraživanja prema ... propisano što treba sadržavati prigovor te ovisno o tome koje su procesne ovlasti javnog bilježnika odnosno suda nakon što isti zaprimi. Šesto, P. Z. nije ... (javnoj ustanovi) koje do sada po svojem zakonom propisanom opisu ovlasti nije imala baš nikakve veze sa sudbenim poslovima a koja je nalazi pod direktnom
sporova u kojima su odlučivali donoseći presude u ime Republike Hrvatske i koristeći svoje ovlasti koju je Ustav povjerio sudbenoj vlasti. Sudska praksa ... Republike. To također ima jasne ustavnopravne posljedice. Sudovi obnašaju državnu vlast kada koriste svoje sudbene ovlasti i odlučuju o interesima građana ... . Ustav izričito navodi u odredbi stavka 2. članka 14. da: "Svi su pred zakonom jednaki." Temeljna svrha sudbene vlasti je da korištenjem svojih ovlasti ... postupaju li sudovi racionalno. Ustav obvezuje sudove da svoje ovlasti koriste isključivo na temelju osviještenog, pažljivog promišljanja o razlozima na
. Imajući na umu odredbe ZPPI-a pravilno je tuženi naveo da nema ovlasti naložiti tijelu javne vlasti da vrši prilagođavanje baze podataka koja zahtijeva ... koriste svoje sudbene ovlasti i odlučuju o interesima građana i građanki u sudskim postupcima. Svoje odluke sudovi donose vjerno primjenjujući Ustav ... mišljenja građana i građanki. Ustavnopravna činjenica je da sudbena vlast u korištenju svojih ovlasti nije podložna izravnoj političkoj ocjeni građana ... sudske vlasti. Štoviše, ustavna obveza dostatnog obrazloženja omogućava građanima da ocijene postupaju li sudovi racionalno. Ustav obvezuje sudove da svoje
16
U-III/341/1995; 12.3.2002 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. godine zakonito, te da ga je Fond donio u izvršenju rješenja od 14. srpnja 1993. godine i to na temelju ovlasti iz članka 15. Zakona o izmjenama i dopunama ... pravnih stanja protiv kojih su moguća druga pravna sredstva, izvan ovlasti Fonda). U svezi s tim pitanjem, kada se postupak pretvorbe smatra dovršenim ... . ožujka 1995. godine, kojima su u postupku sudske kontrole zakonitosti pojedinačnih akata podnositeljičine tužbe odbijene, a rješenja Hrvatskog fonda ... utvrđuje da je Fond rješenje od 14. srpnja 1993. godine donio kao nadležno tijelo, čija ovlast proizlazi iz odredaba članaka 16. i 17. Zakona o izmjenama
17
U-IX/2920/2017; 1.8.2017 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
sutkinja ovog Suda R. P. proglašena krivom za počinjeno kazneno djelo zlouporabe položaja i ovlasti i neobavljanja dužnosti iz čl. 129. st.1. Kaznenog zakona ... zlouporabe položaja i ovlasti u svojstvu predsjednice Prekršajnog suda u Bjelovaru i sutkinje ovlaštene za obavljanje poslova sudske uprave, a koje djelo je ... prijedloga za razrješenje sutkinje Pavlović-Drmačić jer je pravomoćno osuđena za kazneno djelo zlouporabe položaja i ovlasti i neobavljanja dužnosti, a koje ... Zagrebu, broj 8 K-Us-69/14 proglašena je krivom zbog kaznenog djela protiv službene dužnosti - zlouporabom položaja i ovlasti, označeno i kažnjivo po članku
18
U-I/500/2004; 11.7.2007 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti. Ta Ustavom zajamčena procesna garancija, koju Ustav ustanovljava u korist stranaka, obvezuje nadležna tijela da u sudskim, upravnim ili u postupcima pred drugim tijelima koja imaju javne ovlasti prema strankama postupaju jednako ... pristojbama u cijelosti te u rješenju broj: U-I-949/1995 od 23. studenoga 2005. (www.usud.hr) utvrdio postojanje ustavne ovlasti zakonodavca da propiše obvezu ... navodi predlagatelj te stajalište Suda navedeno u točki 7. obrazloženja ovog rješenja (o postojanju ustavne ovlasti zakonodavca da propiše obvezu plaćanja
19
U-I/2414/2011; 7.11.2012 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
uključuje i ZOSSI u cjelini. Prvi predlagatelj dalje navodi: "Nadalje, posebno ističemo kao protuustavne ovlasti P. , koje je zapravo inačica USKOK-a, a ... . Poziva se i na određenje vladavine prava u pravnoj znanosti. U odnosu na ovlasti P. propisane ZoSSI-jem, predlagateljica navodi: "Odredbe Zakona koje ... ., 46. stavku 1., 46. stavku 4. i 47. stavku 1. - op. Ustavni sud) kao primjer uzurpacije ovlasti ekscesivnom delegacijom nisu u suglasnosti s U. .". 24.1 ... protiv korupcije, kao ni u opću ustavnu shemu diobe vlasti. ... Ovlasti nadzornog tijela moraju prvenstveno biti fokusirane na promicanje dobrih praksi, a
20
U-I/1007/2012; 24.6.2020 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
postupku sudskog nadzora (vidi presudu od 4. lipnja 2013., ZZ, C-300/11, EU:C:2013:363, t. 53. i 54.). 21.6. Iz navedenih zakonskih ovlasti proizlazi da je ... nije riječ o nejednakosti hrvatskih državljana i stranaca pred sudovima, državnim i drugim tijelima koja imaju javne ovlasti, čime bi odredba bila u ... zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti." "Članak 26. Svi su državljani Republike Hrvatske i stranci jednaki pred ... ovlasti Unije, ne uspostavlja se nova ovlast ni zadaća za Uniju niti se mijenjaju ovlasti i zadaće kako su utvrđene Ugovorima. Članak 52. Opseg i tumačenje
21
U-I/6950/2021; 12.4.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
ujednačavanja sudske prakse, kroz koje se postiže i djelotvornost raspoloživih pravnih lijekova. U odnosu na ovlasti sudova koje se odnose na osiguranje prava na ... . 2. Zakon o sudovima prelazi granice dopuštenog ograničenja samostalnosti i neovisnosti nižih sudskihinstanci te da predstavlja ustavnopravno ... 1994. Nadalje, u odnosu na navode predlagatelja da se osporavanom odredbom Zakona o sudovima ovlasti suđenja daju nesudbenim tijelima, ističe se da ... i promjeni Ustava; - donosi zakone; (...)" "Članak 90. (...) Zakoni i drugi propisi državnih tijela i tijela koja imaju javne ovlasti ne mogu imati povratno
22
U-III/1656/2004; 10.10.2006 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
presudu na način da je odbio postavljeni tužbeni zahtjev podnositeljice. U obrazloženju osporene odluke ističe da su upraviteljeve dužnosti i ovlasti ... suvlasnika zgrade. Dakle, potraživanje tužitelja nije osnovano jer isti ne može tražiti isplatu. 5. Za odlučivanje o ovlasti podnositeljice, kao upraviteljice ... pogrešno protumačio mjerodavne zakonske odredbe, kojima su uređeni pravni položaj i procesne ovlasti upravitelja višestambene zgrade. 9. Odredbom članka 26. Ustava propisano je da su svi državljani Republike Hrvatske i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti te
19. stavak 2. Ustava glasi Zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti. U konkretnom ... . Cijeni da je institut rasporeda poslova zlouporabljen u konkretnom slučaju u svrhu zloporabe ovlasti. Ističe da je po vokaciji i praktičnom iskustvu ... rasporeda poslova dužnosnika i djelatnika u Županijskom sudu u Bjelovaru, predsjednik Županijskog suda u Bjelovaru prekoračio ili zlouporabio svoje ovlasti ... državljana Republike Hrvatske i stranaca pred sudovima i dugim tijelima koja imaju javne ovlasti. S obzirom na sadržaj navedenog ustavnog prava Sud utvrđuje da
24
U-I/659/1994; 15.3.2000 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
suda kao takva nije propisana Ustavom, postaje jasno zbog čega je protuustavan svaki pokušaj proširenja ovlasti tog Doma zakonskim putem. Dodatno, takvo ovlaštenje Županijskog doma bilo bi ponižavajuće za sudbenu vlast u cjelini, jer zakonsko "probijanje" ustavnih ovlasti u korist tog Doma minorizira poziciju ... propisanih zakonskih zahtjeva, i nakon toga može se govoriti o slobodnom djelovanju tijela unutar jasnih zakonskih granica i ovlasti. Zakon određuje granice ... Ustavom propisana razdioba nadležnosti između državnih vlasti najbolje štiti ako zakonodavcu nije dopušteno zakonima zadirati u Ustavom utvrđene ovlasti
25
U-III/1055/2000; 13.12.2000 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. Ustava zajamčena je jednakost svih pred sudovima, drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti. Navedeno ustavno jamstvo razrada je i primjena ... postupku pred sudovima i drugim državnim tijelima i tijelima koja imaju javne ovlasti. Navedeno načelo povrijeđeno je ako stranci u postupku nije bila dana ... 5. st. 2. Ustava. Odredba članka 19. Ustava, posebno utvrđuje načelo zakonitosti u postupanju tijela državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti ... i građanina pa ne mogu biti povrijeđene pojedinačnim odlukama sudbene ili upravne vlasti, odnosno odlukama tijela koja imaju javne ovlasti. 6. Budući da je
26
U-I/1681/2021; 8.6.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, odredbom članka 121. stavka 3., ovo na način da se Državnom sudbenom vijeću zadaje uloga, odnosno ovlasti postupanja i kod izbora predsjednika Vrhovnog suda ... o sudovima ograničava se ustavnim uređenjem odredbom članka 116. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske u tom dijelu neograničene ovlasti P. R. Hrvatske da ... između državnih vlasti najbolje štiti ako zakonodavcu nije dopušteno zakonima zadirati u Ustavom utvrđene ovlasti i dužnosti najviših tijela državne vlasti predviđenih Ustavom. U postupku ocjene ustavnosti Zakona o Državnom sudbenom vijeću, Sud je stoga zauzeo stajalište da ovlasti i dužnosti koje pripadaju
27
U-III/198/1996; 8.7.1999 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, a upravni akt prema tom Zakonu jest akt kojim državni organi i organizacije u obavljanju javnih ovlasti rješavaju o stanovitom pravu ili obvezi ... ustavna prava iz članaka 18. stavak 1. (pravo na pravnu zaštitu) i 19. stavak 2. Ustava (jamstvo sudske kontrole zakonitosti pojedinačnih akata). To iz razloga što iz ustavnog položaja odvjetništva (članak 27. Ustava) proizlazi da je odvjetništvo služba s javnim ovlastima, slijedom čega je Hrvatska odvjetnička komora tijelo s javnim ovlastima koje donosi upravne akte. Suglasno tomu, smatraju podnositelji, i odluka o dodjeli navedene Plakete ima karakter
28
U-III/2039/2017; 20.10.2020 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
boraviti ili borave u Republici Hrvatskoj. Sudovima ova ovlast nije osigurana slučajno. Uz redovne sudskeovlasti koje su upravnim sudovima zajamčene Zakonom ... temeljem citirane zakonske odredbe. Temeljem tako utvrđenog činjeničnog stanja, diskrecijskom ocjenom u okviru zakonom dane ovlasti koja proizlazi iz članka ... odluke donesene primjenom slobodne ocjene javnopravnog tijela, ali se može voditi o zakonitosti takve odluke, granicama ovlasti i svrsi radi koje je ovlast ... obrazlaganja, a osobito preciznost i konkretnost danih razloga. U tu svrhu upravni sud kao nezavisno tijelo sudske vlasti ima ovlast i odgovarajuću obvezu
29
U-I/1682/2021; 8.6.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
povezani s tim Ustavom utvrđenim djelokrugom DSV-a. Zakonodavac je na temelju izričite ustavne ovlasti ovlašten zakonom urediti djelokrug DSV-a, što znači ... funkciji ispunjavanja njegovih ustavnih i zakonskih ovlasti, obveza i odgovornosti. Stoga, ako je ustavna i zakonska ovlast i odgovornost predsjednika ... službenika i namještenika s naznakom njihovih osnovnih poslova, zadaća i stručnih uvjeta potrebnih za njihovo obavljanje, njihove ovlasti i odgovornosti te ... predsjednik Republike nije predvidio svojom odlukom i/ili koja ne bi bila u funkciji obnašanja njegovih ustavnih predsjedničkih ovlasti, obveza i odgovornosti
30
U-III/1091/1997; 17.12.1997 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
/91, 9/92 i 77/92). U dopuštenoj i pravodobnoj ustavnoj tužbi, tužiteljica u bitnom navodi da se prema članku 5. Zakona o upravnim sporovima pod organom uprave razumijevaju državni organi kad u obavljanju javnih ovlasti rješavaju u upravnim stvarima, pa da je Ministarstvo obrane svakako državni organ koji u obavljanju javnih ovlasti rješava o pravu određenog pojedinca te nema razloga da se takvo odlučivanje ne smatra upravnom stvari. Stoga smatra da su ... donio jer se radi o odluci davatelja stana koju on donosi po svojem pravu raspolaganja stanom, a ne temeljem javne ovlasti u upravnom postupku. Naime
31
U-I/1039/2021; 23.3.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
), b) predsjednike sudova imenuje ministar pravosuđa u okviru zakonskih ovlasti ograničenih ovlastimasudske samouprave (to jest, sudačkih vijeća) da ... odredbe Ustava na način da je predsjednik Republike ostao bez svojih Ustavom zagarantiranih ovlasti. Naime predsjednik Republike Hrvatske je temeljem Ustava ... kako se zakonodavac nije smio dirati u ovlasti predsjednika Republike Hrvatske i mijenjati postpupak izbora predsjednika Vrhovnog suda odnosno Ustavom ... zakonska odredba suprotna je i samoj administrativno-tehničkoj provedbi ovog izbora. Ustav je polazio od ovlasti predsjednika koji kandidata predlaže S
32
U-III/665/1995; 28.4.1999 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
sudske kontrole pojedinačnih akata državne uprave odnosno tijela koja imaju javne ovlasti. Člankom 16. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pretvorbi ... (prigovor, tužbu), odnosno, što je u konkretnom slučaju najprimjerenije - princip i ustavno jamstvo sudskekontrole akata tijela državne uprave i tijela koja ... iz konteksta ustavne tužbe može izvesti zaključak da ukazuje i na povredu odredaba čl. 19. stavka 2. Ustava (o zajamčenju sudske kontrole zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela s javnim ovlastima). Stoga predlaže ukidanje rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske, kao i rješenja Hrvatskog
u bitnome navodi kako je kao upravitelj poslovnog kompleksa u Z., U. g. V. 271 ovlašten pokretati sudske postupke protiv suvlasnika navedenog ... komunalnih i ostalih troškova, kao i troškova upravitelja - članak 16., te da upravitelj ima dužnost upravljati poslovnim kompleksom u ime i za račun suvlasnika - vlasnika posebnih dijelova, u granicama ovlasti utvrđenih tim ugovorom (članak 378. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima "Narodne novine ... postupku, jer Ugovorima o upravljanju poslovnim kompleksom nije podnositelju dano takvo ovlaštenje, odnosno za vođenje sudskog postupka aktivno su
članka 19. stavka 2. Ustava, kojim je zajamčena sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti. Ustavno ... poslova sudske uprave, kako to proizlazi iz odredaba Sudskog poslovnika ("Narodne novine", broj 80/97., 20/98., 118/01., 49/03., 32/04., 150/05., 9/06., 116 ... članka 102. stavka 1. Zakona o sudovima ("Narodne novine", broj 150/05., 16/07. i 113/08.), premještena na rad u Općinski građanski sud. Upravni sud, polazeći od sadržaja ovlasti predsjednika Vrhovnog suda, ocjenu o nedopuštenosti tužbe protiv navedenog rješenja Vrhovnog suda temelji na stajalištu da
... na tuženika su prenijete javne ovlasti, pa je isti na sporne odluke doista obavljao poslove javne ovlasti. Odredbom čl. 13. Zakona o sustavu državne uprave ... propisano je da za štetu koju trećim osobama u obavljanju poslova s javnim ovlastima nanesu pravne osobe na koje su prenesene javne ovlasti ... , upravljanju državnom imovinom. Iz sadržaja citiranih odredbi jasno je da je Fond pravna osoba ... koja ima javne ovlasti u poslovima državne uprave koji su mu ... nezakonitog ili nepravilnog rada Hrvatskog fonda za privatizaciju kao pravne osobe koje ima javne ovlasti u povjerenim im poslovima državne uprave snosi
36
U-II/722/1995; 2.4.1997 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda ili ... o telekomunikacijama nije predvidio pravno sredstvo protiv odluke Vijeća za telekomunikacije. Članak 19. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske zajamčuje sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata, koja donose tijela upravne vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti. U konkretnom slučaju osporenu Odluku kao što je već ... toga proizlazi da se radi o tijelu koje ima javne ovlasti, jer u skladu s člankom 14. citiranog Zakona o telekomunikacijama prikuplja ponude ili
37
U-III/356/1996; 30.10.1996 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
podnijeti povodom odluke sudbene, upravne vlasti, ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, dok je odredbom stavka 2. toga članka propisano da se ustavna ... , mogućnost podnošenja ustavne tužbe u slučaju kada odluka nije donijeta makar se radilo o propustu ili neučinkovitosti sudske zaštite. Pretpostavka ustavnoj tužbi jest, dakle, konkretna odluka sudbene, upravne vlasti, ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti. Stoga je, na temelju odredbe članka 26. Ustavnog
upravitelju.". 5. Za odlučivanje o ovlasti podnositeljice, kao prinudnog upravitelja navedene stambene zgrade, na naplatu zajedničke pričuve u sudskim ... upravitelj upravlja s više nekretnina, dužan je poslovanje svake nekretnine voditi odvojeno. Upraviteljeve dužnosti i ovlasti Članak 379. (1) Upravitelj je ... . Drugostupanjski sud je u ovom slučaju pogrešno protumačio mjerodavne zakonske odredbe, kojima su uređeni pravni položaj i procesne ovlasti upravitelja višestambene ... s punim ovlastima upravitelja propisanih cit. zakonom. Odlukom o osnivanju Trgovačkog društva za organizaciju upravljanja i održavanja stambenih
39
U-I/4658/2008; 14.6.2011 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
u glavi V. ZJB-a pod nazivom " P. O. O. " propisana za postupanje javnih bilježnika u okviru ovlasti za potvrđivanje (solemizaciju) privatnih isprava ... priznala kao svoj. Sukladno članku 77. stavku 4. ZJB-a javni bilježnik kada postupa u okviru te svoje ovlasti (ovjere-legalizacije potpisa) treba biti ... pismena (koja nemaju svojstvo javnobilježničkih akata) na kojim javni bilježnici ovjeravaju potpise stranaka u okviru ovlasti iz članka 77. ZJB-a ... kojima potpise ovjerava javni bilježnik. Predlagateljica u biti navedenom usporedbom osporava primjenu ZJB u dijelu u kojem se taj zakon odnosi na ovlasti
40
U-I/8056/2014; 25.4.2017 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
široke diskrecijske ovlasti. Ovlast donošenja Pravilnika o stalnim sudskim vještacima kao provedbenog propisa nesporno pripada ministru pravosuđa, a s ... protuustavno, "preuzeo" ulogu zakona. Pravilnik/14, kao podzakonski propis, ne može zadirati u temeljna ljudska prava i slobode pa granice ovlasti ministra ... u rješenju broj: U-I-38/2000 od 15. studenoga 2000. te ističe da osporenim člankom 126. stavkom 6. ZoSud-a/13 granice ovlasti ministra pravosuđa nisu ... aktu podzakonske pravne snage. Pravilnikom/14 propisao je uvjete pristupa poslovima vještačenja, ali je diskrecijski i izvan granica svojih ovlasti
41
U-I/2911/2017; 5.2.2019 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
koju poduzme tijelo nadležno za pravnu zaštitu, ili bilo koja navodna nepravilnost u provođenju ovlasti koje su mu prenesene, može podvrgnuti sudskoj ... koju poduzme tijelo nadležno za pravnu zaštitu, ili bilo koja navodna nepravilnost u provođenju ovlasti koje su mu prenesene, može podvrgnuti sudskoj ... vezi s postupcima pravne zaštite navedenim u članku 1. uključuju ovlasti (...) da se osobama koje su pretrpjele štetu zbog kršenja dodijeli naknada štete ... : "Članak 18. Jamči se pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata ... (...) Članak 19. (...) Zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata
nekretnine postupke pred sudom ili drugim tijelima vlasti, što uključuje i ovlasti da opunomoćuje stručne zastupnike za vođenje tih postupaka. Ovo zakonsko ... zastupnika suvlasnika zgrade, što osnovano tuženik ističe u žalbi." 5. Za odlučivanje o ovlasti podnositelja, kao prinudnog upravitelja navedene stambene ... poslove uprave tom nekretninom (prinudni upravitelj). (2) Prinudni upravitelj ima sve ovlasti upravitelja nekretninom propisane odredbama ove glave Zakona ... nisu osigurali upravljanje nekretninom, jedinica lokalne samouprave određuje fizičku ili pravnu osobu koja će obavljati poslove uprave tom nekretninom
43
U-I/6309/2022; 23.5.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koje imaju javne ovlasti, državno odvjetništvo, odvjetnici, javni bilježnici ... kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti, valja istaknuti da se članak 49. stavak 6. ZUS-a odnosi na način i oblik podnošenja podnesaka sudovima. Napominjemo da se člankom 3. i člankom 22. stavkom 2. ZUS-a zajamčuje sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata ... se na stajalištu predlagatelja da su pravne osobe koje nemaju javne ovlasti, zbog nametnute im obveze elektroničkog komuniciranja s upravnim sudovima
44
U-I/472/1996; 27.10.1999 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
), temeljem odredaba Zakona o pretvorbi ima u postupku nadzora i kontrole provedbe pretvorbe određene ovlasti. Odluke koje Fond tijekom pretvorbe donosi akti su tijela s javnim ovlastima, te imaju narav i snagu konačnog upravnog akta, protiv kojih se pravna zaštita može ostvarivati samo u postupku sudske kontrole ... za privatizaciju, i drugim ovlaštenim državnim organima, dana ovlast da nakon obavijesti suda o upisu društva na temelju Zakona o pretvorbi provedu kontrolu izvršene ... sud je temeljem tih utvrđenja ocijenio da je osporena norma po svom sadržaju i smislu nedorečena jer ne daje odgovore na pitanja tko su ti "drugi
45
U-III/414/1996; 6.4.1998 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina. Prema odredbama Zakona o sudskim pristojbama ("Narodne novine", broj 74/95 i 57/96) postupak naplate neplaćene pristojbe ... . Navedenim rješenjem žalba podnositelja, podnijeta protiv naloga za plaćanje sudske pristojbe u parničnom postupku, odbačena je kao nedopuštena. Podnositelj ... temeljem odredbe članka 42. Zakona o sudskim pristojbama nadležan za poduzimanje samo nekih radnji u postupku radi naplate neplaćene pristojbe. U konkretnom
46
U-I/410/1999; 10.10.2001 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, u granicama date ovlasti, a prema odredbama članka 43. Zakona o sudovima sudski poslovnik donosi ministar nadležan za poslove pravosuđa odnosno, prema ... poslovanju sudova (u daljnjem tekstu: sudski poslovnik)", članka 26. stavka 1. u dijelu koji glasi "i sudskom poslovniku", a članka 36. alineje 6. u dijelu koji glasi: "i poslovnikom suda". Svim navedenim odredbama uređuju se poslovi koji se obavljaju u sudovima, a propisani su zakonom i sudskim poslovnikom ... uređuje Poslovnikom o radu Vrhovnog suda i Sudskim poslovnikom, sukladno zakonu. Poslovnik o radu Vrhovnog suda Republike Hrvatske donosi predsjednik suda
47
U-III/1618/2023; 12.11.2024 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
otvaraju pitanje povrede jamstva sudske kontrole zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti propisanog člankom 19 ... osporenim rješenjima podnositeljicama povrijeđeno jamstvo sudske kontrole zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti ... ., 28/01., 76/10. i 5/14.): - pravo na žalbu (članak 18. stavak 1. Ustava) i - pravo na sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti ... slobodne ocjene javnopravnog tijela, ali se može voditi o zakonitosti takve odluke, granicama ovlasti i svrsi radi koje je ovlast dana. (3) Upravni spor ne
2. Ustava glasi: Zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti. Ova ustavna odredba, u ... da u konkretnom slučaju podnositeljima nije povrijeđeno navedeno ustavno pravo budući da je sud u parničnom postupku, u okviru svojih ovlasti i u ... i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti, nije mjerodavna u ovom slučaju. Navedeno stajalište Ustavni sud ... novine" broj 53/91., 9/92. i 77/92., u nastavku: ZUS) i da se ne radi o nezakonitoj radnji službene osobe. Navode da su zatražili samo konkretnu sudsku
, zajamčena člankom 14. stavkom 2. Ustava. 9. Članak 19. Ustava glasi: Pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu. Zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti. U konkretnom slučaju osporena ... sadržano u članku 26. Ustava kojim se jamči jednaki položaj državljana Republike Hrvatske i stranaca pred sudovima i dugim tijelima koja imaju javne ovlasti ... podnijela tužbu Upravnom sudu Republike Hrvatske. Tijekom sudske kontrole zakonitosti akata državne uprave Upravni sud Republike Hrvatske žalbu podnositeljice
sudskim, upravnim ili u postupcima pred drugim tijelima koja imaju javne ovlasti prema strankama postupaju jednako, neovisno o njihovoj državljanskoj ... Hrvatske i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti." Navedena odredba sadrži ustavno jamstvo jednakosti ... . svibnja 1998. godine. Tim rješenjem odbijen je prijedlog predlagatelja radi priznanja i ovrhe strane sudske odluke Kotarskog suda u B., I., broj: C.F. 1493 ... stranih sudskih odluka. Stajalište je Ustavnog suda da u tim postupcima revizija nije dopuštena upravo na temelju navedenog članka 99. stavka 2. Zakona