naplati tražbine ovrhovoditelja koju čini neplaćena komunalnanaknada zbog čega ovršni postupak (prisilnenaplate) ne spada u nadležnost suda ni javnog ... priložene prijedlogu za ovrhu - naplata dospjele, a neplaćene komunalnenaknade za 2005. g. Prema odredbi čl. 23. st. 5. Zakona o komunalnom gospodarstvu (dalje: ZGK - NN 36/95, 109/95, 70/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 i 178/04) izvršno rješenje o komunalnojnaknadi izvršava upravno tijelo jedinice lokalne samouprave u postupku i na način određen propisima o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobit
očigledno radi o prisilnoj naplati tražbine ovrhovoditelja koju čini neplaćena komunalnanaknada zbog čega ovršni postupak (prisilnenaplate) ne spada u ... priložene prijedlogu za ovrhu - naplata dospjele, a neplaćene komunalnenaknade za 2005. g. Prema odredbi čl. 23. st. 5. Zakona o komunalnom gospodarstvu (dalje: ZKG - NN 36/95, 109/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 59/01, 26/03- pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 i 178/04) izvršno rješenje o komunalnojnaknadi izvršava upravno tijelo jedinice lokalne samouprave u postupku i na način određen propisima o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobiti. Prema
-dužničkog odnosa. Imajući u vidu sadržaj citiranih propisa, mora se zaključiti daprisilnanaplata tražbine ovrhovoditelja s osnove neplaćene komunalne ... namirenja je tražbina tužitelja s osnove neplaćene komunalnenaknade i naknade za uređenje voda. Prema odredbi čl. 23. st. 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu rješenje o komunalnojnaknadi donosi upravno tijelo jedinice lokalne samouprave u čijem su djelokrugu poslovi komunalnog gospodarstva a izvršno rješenje o komunalnojnaknadi, prema st. 5. iste odredbe, izvršava upravno tijelo jedinice lokalne samouprave iz st. 2. iste odredbe u postupku i na način određen
4
U-I/4550/2019; 8.11.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
prisilnanaplatakomunalnenaknade, a uostalom i drugih javnih davanja (npr. naknade za uređenje voda, koju jedinica lokalne samouprave uz naknadu naplaćuje ... suda, kada je zbog ove osporavane odredbe OPZ-a onemogućena prisilnanaplatakomunalnenaknade, a uostalom i drugih javnih davanja (npr. naknade ... prisilnonaplatiti svoj, zakonom i aktima propisan prihod s osnova komunalnenaknade. Time se čini neprimjenjivom i bezvrijednom i odredba članka 133. Zakona ... naplata ovrhom na novčanim sredstvima tijela državne uprave i time ih na neki način zapravo osloboditi od zakonske obveze plaćanja komunalnenaknade
5
U-II/1711/2002; 11.7.2007 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
o komunalnom gospodarstvu nije uređeno pitanje prisilnenaknade, niti je utvrđena ovlast isporučitelja da samostalno uređuje prisilnunaplatu, ukazuje na stanovište zakonodavca da prisilnunaplatukomunalnih usluga nije potrebno posebno uređivati, već se ona može ostvariti primjenom općih propisa o obveznim ... obračuna i plaćanja komunalnih usluga, koja je propisana člankom 18. stavkom 2. Zakona, nezakonito proširio i na prisilnunaplatu neplaćenih dugovanja. Predlagatelj smatra da nije sporna mogućnost isporučitelja komunalne usluge da prisilno naplati svoja dospjela potraživanja, ali da se takva prisilnanaplata
6
U-III/839/2014; 19.11.2015 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
(8) dana platiti dugovane iznose komunalnenaknade, te je, u slučaju izostanka dobrovoljnog ispunjenja obveze, određena ovrha pljenidbom novčanih ... ovom postupku je utvrđeno da je rješenjem o ovrsi Odjela za stambeno-komunalno gospodarstvo Grada Makarska od 09. srpnja 2007. godine određena prisilna ... , te ne može biti govora o stjecanju bez osnove. Treba napomenuti da pravovaljanost pravnog osnova odnosno opstojnost takvog osnova za naplata prijeporne svote (rješenja o komunalnojnaknadi, zastara potraživanja) ne mogu biti predmet ispitivanja ove presude." 2.2. Protiv prvostupanjske presude
7
U-IV/7939/2014; 20.10.2015 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
rješenje na temelju kojeg je izvršena prisilnanaplatakomunalnog doprinosa. Osporio je tuženikov prigovor radi prijeboja... (...)" Iz navedenoga slijedi da ... plaćenog iznosa komunalnog doprinosa. U parničnoj tužbi HAC, među ostalim, osporava nadležnost podnositelja za odlučivanje o povratu neosnovano plaćenog iznosa komunalnenaknade, dok podnositelj u odgovoru na tužbu ističe prigovor apsolutne nenadležnosti suda. Trgovački sud u Rijeci, rješenjem broj: P-226 ... osnove instituta stjecanja bez osnove, a povodom oglašavanja ništavim rješenja po kojem je tuženik izvršio prisilnunaplatu naznačenih iznosa sve pozivom
o komunalnom doprinosu, pa time i pravo tužitelja na prisilnunaplatu predmetne obveze (zateznih kamata) po osnovi zakašnjelog plaćanja na dospjeli dug ... ) izvršno rješenje o komunalnom doprinosu izvršava upravno tijelo (...) u postupku i na način određen propisima o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno ... neki drugi zakonski propis u pogledu roka u kojem se može prisilno izvršiti rješenje kojim je utvrđena obveza plaćanja komunalnog doprinosa ... -01/16-01/0001, Urbroj: 2181/01-04-03/09-14-0001, radi naplate zateznih kamata, koje na dospjeli, a neplaćeni dug komunalnog doprinosa na dan 8
9
U-III/1568/2019; 11.12.2019 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
se na shvaćanje Visokog upravnog suda prema kojem su kod potraživanja komunalnenaknade mjerodavne odredbe Zakona o obveznim odnosima ("Narodne novine ... o komunalnomdoprinosu izvršava u postupku i na način određen propisima o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobit. (...) Budući da je nesporno da ... prisilnunaplatu duga komunalnog doprinosa. S obzirom da u konkretnom slučaju prije nego je doneseno prvostupanjsko rješenje o ovrsi nije protekao rok od pet ... tijela na izvršenje, odnosno prisilnunaplatu duga komunalnog doprinosa. Stoga nije nastupila zastara duga komunalnog doprinosa prije nego je
postupku prisilnenaplate preostalog dijela duga komunalnog doprinosa, a na temelju citiranog rješenja od 26. studenoga 2003. kojim je zainteresiranim ... tuženikove odluke o zastari izvršenja o komunalnom doprinosu, propisan je rok protekom kojeg nastupa nemogućnost prisilnog izvršenja rješenja donesenog u ... o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobit. Međutim, Zakon o komunalnom gospodarstvu ne upućuje na neki drugi zakonski propis i u pogledu roka u kojem se može prisilno izvršiti rješenje kojim je utvrđena obveza plaćanja komunalnog doprinosa. Stoga je u predmetu utvrđivanja zastare prisilnog izvršenja
11
U-III/2117/2018; 17.10.2018 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
postupak radi prisilnenaplatekomunalnog doprinosa 10. Iz obrazloženja drugostupanjskog upravnog rješenja (priloženog u preslici spisu predmeta) razvidno je ... pokrenulo postupak prisilnenaplatekomunalnog doprinosa i donijelo upravno rješenje o ovrsi. Protiv tog rješenja S. M. je podnio žalbu, koja je odbijena ... radi prisilnenaplatekomunalnog doprinosa, obveza plaćanja kojeg je utvrđena nakon što je stranka pokrenula postupak radi uključivanja u pravni sustav ... /100-13-2-JČ od 17. prosinca 2013. (u daljnjem tekstu: rješenje o obustavi postupka o naknadi za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade), obustavljen je
zastupa pročelnik Upravnog odjela. Pročelnik je ovlašten za potpis rješenja o utvrđivanju obveze za plaćanje komunalnenaknade i komunalnog doprinosa, kao i prijedloge za ovrhu kod prisilnenaplate." Formalnim razlozima za odbačaj, navodi dalje podnositelj, Visoki upravni sud nije dopustio ulazak u meritum stvari ... tužitelju ukida pravni osnov za prisilnunaplatu izdaje građevinsku dozvolu društvu Hrvatske autoceste d.o.o. bez da je na istu plaćen komunalni doprinos ... za komunalnu djelatnost, stanovanje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Grada Gospića, rješenjem klasa: UP/I-363-02/10-01/17, urbroj: 2125/01-04-10-01 od 3. ožujka
. broj: Ovrv-303/14 od 17. siječnja 2014., naloženo je podnositelju da tužitelju naknadi parnični trošak u iznosu od 725,00 kuna i trošak žalbe u iznosu od ... je iz navedenog utvrđeno da G. V. svojim Odlukama o komunalnom redu i Odlukom o uređenju prometa na području Grada X5 određuje mjesto na kojem će se vršiti usluga javnog parkirališta kao i uvjete naplate i visina naknade za parkiranje. S obzirom da G. V. i njegov gradonačelnik nisu donijeli odluku kojom ... kamatom uz naknadu parničnog troška. U drugostupanjskoj presudi se navodi: "Zakon o komunalnom gospodarstvu u čl. 3. st. 1. definira komunalne djelatnosti
14
U-II/355/2007; 10.12.2008 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
jedinica lokalne samouprave. Jedinica lokalne samouprave propisuje uvjete (u obliku općih pravila) za uređenje parkirališta i postupak naplatenaknade ... broj 69/07.). Ti su se predmeti odnosili isključivo na narav ugovorne kazne u slučajevima neplaćanja naknade za korištenje parkirnog mjesta. Uvidom u ... , dakle, o ugovoru o parkiranju u kojem su opći uvjeti korištenje parkirnog mjesta i plaćanje naknade za to korištenje. Plaćanje naknade za korištenje ... različite načine vrijeđa drugi temeljni opći uvjet ugovora o korištenju parkirališta, to jest onaj o obvezi plaćanja određene visine naknade (cijene
porezni zakon, s obzirom da upravo odredba članka 32. stavak 7. Zakona o komunalnom gospodarstvu upućuje na primjenu propisa o prisilnoj naplati poreza na ... komunalnog doprinosa za cca 12 milijuna kuna. Umjesto da mu preplaćeni iznos bude vraćen, Grad Zagreb je pokrenuo ovrhu radi naplate iznosa od 34.758.644,15 ... podmirenja duga na ime dospjelog neplaćenog komunalnog doprinosa, u iznosu od 34.758.644,15 kuna, na ime 7 dospjelih obroka, utvrđeno rješenjem Grada A1 , Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Klasa: UP/I-363-02/12-08/444, Urbroj: 251-13-31-12-4 od 17
16
U-III/1372/2019; 21.12.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
podnositeljica, kao vlasnica poslovnog prostora u Krapini (na adresi A1 ) na ime naknade za komunalne usluge (odvoz smeća) duguje iznos od 1.565,60 kuna s ... gospodarenju otpadom ... propisano da se visina naknade za odvoz i odlaganje komunalnog otpada određuje prema načelu 'onečišćivač plaća', pa kako tužitelj visinu ... . Podnositeljica navodi prigovor, koji je isticala i tijekom žalbenog postupka, da "tužitelj visinu naknade nije određivao sukladno zakonu te da tužena isti nije ... naloženo da u roku od osam (8) dana namiri navedenu tražbinu te je određena ovrha radi prisilnenaplate tražbine. Protiv rješenja o ovrsi podnositeljica je
17
U-III/885/2017; 20.1.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
Ustavu i prisilnim propisima pa samim time i ništetna, a što je tuženik izričito ukazivao tijekom cijelog postupka. (...) tuženik je istaknuo da je naplata parkiranja javna usluga koju je dužna organizirati jedinica lokalne samouprave, koja propisuje i uvjete uređenja parkirališta i postupak naplatenaknade ... naselje Barbariga) omogućilo vršenje naplate parkiranja (...) čl. 15 Odluke o uređenju prometa na području Grada X4 ... je određeno da javno parkiralište na kojem se obavlja naplata kao i visinu naknade za parkiranje utvrđuje gradonačelnik. Kako Gradonačelnik Grada X4 nije odredio lokaciju u naselju Barbariga
osoba tuženika u svrhu isključenja prava tužitelja na utvrđivanje i naplatukomunalnog doprinosa od investitora-trgovačko društvo u vlasništvu Republike ... jedinica lokalne samouprave izvršava u postupku i na način određen propisima o prisilnoj naplati poreza, sve sukladno članku 32. stavku 7. Zakona ... Republike Hrvatske klasa: UP/I-363-04/12-03/2, ur. broj: 531-04-12-2 od 9. veljače 2012. i nalaganja Republici Hrvatskoj da podnositeljici isplati naknadu ... utvrđivanja komunalnog doprinosa ovdje zainteresiranoj osobi, za izgradnju autoceste A1 u dijelu pobliže označenom u navedenoj točki zaključka. Točkom 2. izreke
19
U-III/2750/2018; 14.11.2018 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
vjerodostojne isprave protiv podnositelja, u kojem ovrhovoditelj navodi da mu podnositelj na ime naknade za komunalne usluge (odvoz smeća) duguje iznos od 595,35 ... 'da način gospodarenja komunalnim otpadom u vezi obveza propisanih čl. 28. i ovim člankom, granične količine miješanog komunalnog otpada za određena razdoblja i način obračuna poticajne naknade za smanjenje količine miješanog komunalnog otpada propisuje Vlada uredbom'. Također, odredbom čl. 30. st. 1. ZOGO ... slučaju visina naknade za sakupljanje i odvoz komunalnog otpada određena čl. 16. Općih uvjeta isporuke komunalne usluge sakupljanja i odvoza komunalnog
20
U-II/4930/2017; 10.7.2018 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
dospijeća, cijeni se razumnim obzirom da se njime potencijalno sprječava niz mogućih postupaka ovrhe odnosno provođenja prisilnenaplate te naknade, a koji u ... ravnomjernosti i pravednosti u obračunavanju i naplati naknada. " 10. Predlagateljica osporava stavak 3. članka 10. Uredbe koji uređuje naplatu cjelokupnog iznosa ... za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 10. stavka 3. Uredbe o naknadi za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru ... Uredbe smatra se plaćanje cjelokupnog iznosa naknade utvrđene rješenjem putem jedne ili više uplata, koja obveza se utvrđuje u roku 30 dana od dana
investitora postupiti u skladu sa zakonom i o toj činjenici obavijestiti tijelo koje je donijelo rješenje o komunalnojnaknadi (ispravno komunalnom doprinosu ... suda) (7) Izvršno rješenje o komunalnom doprinosu izvršava upravno tijelo iz stavka 2. ovoga članka u postupku i na način određen propisima o prisilnoj ... nastanka nenadoknadive štete naplatom iznosa komunalnog doprinosa. 2. U ustavnoj tužbi istaknuto je da je došlo do povrede ustavnih i konvencijskih jamstava ... i naplatukomunalnog doprinosa, što je bilo dužno učiniti na temelju članka 32. stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu ("Narodne novine" broj 36/95., 70
22
U-I/2218/2018; 16.11.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, odnosno G. Z. može donijeti propis kojim utvrđuje lokacije i opremljenost autotaksi stajališta, način njihova korištenja, kao i visinu naknade za izdavanje ... za jedinice lokalne samouprave ne postoji. Postavlja se pitanje postoji li uopće mogućnost određivanja gornje granice visine naknade na način kako je to ... instituta kojim se treba utvrditi gornja granica odnosno maksimalni iznos naknade za obavljanje autotaksi prijevoza na području jedinice lokalne samouprave ... o uspjehu gospodarstva na području jedinica lokalne samouprave pa se postavlja pitanje što ako bi iznos narastao ili pao, bi li tada iznos naknade
. Podnositeljica je 2. prosinca 2021. podnijela Županijskom sudu u Zagrebu zahtjev za isplatu primjerene naknade zbog povrede prava na suđenje u razumnom roku. Rješenjem Županijskog suda u Zagrebu broj: Gzp II-41/2021-5 od 18. veljače 2022. odbačen je kao nedopušten zahtjev podnositeljice za isplatom primjerene naknade zbog povrede prava na suđenje u razumnom roku jer je utvrđeno da je prvostupanjska presuda donesena prije isteka šestomjesečnog roka određenog ... kojim se podnositeljici nalaže plaćanje ovrhovoditelju određenog iznosa s kamatama i troškovima te određuje ovrha radi prisilnenaplate te obaveze, pa da
24
U-II/2927/2013; 13.11.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
potencijalno sprječava niz mogućih postupaka ovrhe odnosno provođenja prisilnenaplate te naknade, a koji u osnovi bi mogli biti bespotrebni." 9.1.Sukladno tome ... naknade. Naknada se utvrđuje, u pravilu, prema obujmu zgrade kao i za obračun komunalnog doprinosa, na način određen prema posebnom propisu, za cijelu ili ... postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom te se ukida članak 12. Uredbe o naknadi za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru ("Narodne ... J E I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članaka 3. i 5. Uredbe o naknadi za zadržavanje nezakonito
25
U-III/1535/2018; 12.12.2019 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
zateznim kamatama uz naknadu troškova ovršnog i parničnog postupka, na ime neplaćenih usluga parkiranja, sukladno Odluci o organizaciji i načinu naplate ... navedenu tražbinu te je određena ovrha radi prisilnenaplate tražbine. Protiv donesenog rješenja o ovrsi, podnositelj (ovršenik/tuženik) podnio je prigovor ... tužitelja odbijen, a točkom II. izreke naloženo je tužitelju naknaditi podnositelju trošak parničnog postupka u iznosu od 937,50 kuna. 1.1. Podnositelj je ... osporenu odluku donio na sjednici održanoj dana 7. i 11. travnja 2011., pozivom na čl. 27. Statuta Grada Zadra i čl. 3. točka 15. Odluke o komunalnim
26
U-I/1153/2020; 14.11.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
) samouprave, koji je ispunio sve dospjele obveze s osnove korištenja poslovnog prostora (primjerice, troškove režija, naknade za korištenje, komunalnenaknade ... posjednika vodi postupak radi naplate dugovanja s osnova neplaćene naknade za korištenje poslovnog prostora i radi iseljenja iz poslovnog prostora, ugovor ... odredbi članka 42., a u vezi s odredbom članka 41. stavka 2. i 3. Zakona o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine. (8 ... ponuditi izravni ugovor o zakupu na rok od 5 godina. Navedeno pravilo vrijedi i za one neposredne korisnike protiv kojih se vodi postupak radi naplate
postupka te je u tom dijelu tužbeni zahtjev odbijen. Točkom III. izreke naloženo je podnositelju da tuženiku naknadi trošak parničnog postupka u iznosu od ... . travnja 2011., pozivom na čl. 27. Statuta Grada Zadra i čl. 3. točka 15. Odluke o komunalnim djelatnostima, no bez prethodne suglasnosti Ministarstva ... o korištenju javnog parkirališta nezakonit od trenutka donošenja zbog protivnosti prisilnom propisu i ugovori sklopljeni temeljem takvog nezakonitog općeg akta ... : "Presudom Visokog upravnog suda Republike Hrvatske, poslovni broj: Usoz-103/14 od 27. veljače 2015. ... ukinuta je Odluka o organizaciji i načinu naplate
primjenjuje tek u postupku izvršenja rješenja kojima je utvrđena obveza plaćanja naknade ili komunalnog doprinosa u postupku i na način određen propisima o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobit, dok se navedeni propis ne primjenjuje u postupcima utvrđivanja obveze plaćanja naknade za promjenu namjene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko ili komunalnog doprinosa. (...) (...) Dakle, ovaj sud nalazi da je prvostupanjsko upravno tijelo u smislu utvrđivanja visine ... građevinska dozvola, prvostupanjsko upravno tijelo je po službenoj dužnosti pokrenulo postupak određivanja visine jednokratne naknade zbog umanjenja vrijednosti
29
U-I/3696/2024; 12.11.2024 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
zakonodavac htio postići - naknadnu naplatu pristojbi, poreza, komunalnihnaknada i sl. Također smatra da je osporeno vremensko ograničenje u nesuglasnosti s ... naplata ranije neplaćenih pristojbi, poreza, komunalnihnaknada i sl., kako to pogrešno smatra predlagateljica, jer u tom slučaju država ne bi propisivanjem ... moguće eliminirati propisivanjem i primjenom mjera isključivo prisilne naravi, to jest rušenjem nezakonitih objekata. Među inim, masovnost razmjera
30
U-I/1063/2022; 20.5.2025 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
interesa i nesudjelovanje u odlučivanju), članka 10. (obveza podnošenja imovinske kartice), članka 15. stavaka 3. i 4. (primanje darova), članka 16. (naknade ... (prema tome odnosi li se pojedina naknada na stvarno nastale troškove), i sukladno tim kriterijima u svakom predmetu ispituju radi li se o naknadi u smislu ... interesa/2021-2024 koji obveznicima primjene tog zakona zabranjuje primanje dodatnih naknada za poslove obnašanja javnih dužnosti. Predlagatelji smatraju da ... odredbe (prema tome odnosi li se pojedina naknada na stvarno nastale troškove), i u skladu s tim kriterijima u svakom predmetu ispituju radi li se o naknadi
31
U-III/5000/2017; 25.11.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
zakona donesena je odluka kao u točkama I., II. i III. izreke odluke. 7.1. Visinu naknade, zbog povrede prava na suđenje u razumnom roku, zajamčenog ... određena ovrha radi prisilnenaplate tih tražbina, općenito na imovini ovršenice. Podnositeljici, odnosno suprugu podnositeljice je rješenje o ovrsi uručeno ... ("Narodne novine" broj 99/99., 29/02. i 49/02. - pročišćeni tekst) podnositeljici ustavne tužbe N. B. iz A1 , određuje primjerena naknada u iznosu od 7.500,00 kuna. III. Naknada iz točke II ove izreke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri (3) mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja
izgradnje komunalnih, vodnih, energetskih građevina i građevina elektroničkih komunikacija i povezane opreme, na način propisan ovim Zakonom. (4) Cestovno ... ostvareni na dionicama koje su proširenjem koncesije pripale ARZ-u nisu dostatni za servisiranje obveza po kreditima koji su korišteni za plaćanje koncesijske naknade i izgradnju Riječke obilaznice, te za pokriće troškova održavanja tih dionica (DEXIA 1, DEXIA & BIIS i JP Morgan). c) Hrvatske autoceste održavanje ... biti obuhvaćena cjelokupna infrastruktura naplate cestarine na autocestama društava H. d.o.o. i ARZ d.d. koja se sastoji od sljedećih dionica autocesta
33
U-I/897/2014; 18.7.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, - izgradnje i saniranja komunalne infrastrukture spomeničke cjeline, - izrade studija, programa, projekata, tehničke i druge stručne dokumentacije u fazi ... na osnovu javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu po tržišnoj cijeni, ako zakonom nije drukčije određeno, dok je stavkom 2. istog članka izričito ... za Republiku Hrvatsku mogu upotrebljavati i iskorištavati ... vlasnici, te naknada za ograničenja kojima su podvrgnuti." 13. Za odlučivanje o suglasnosti s ... /05, 41/08 i 125/11) propisano je da je ništav (ništetan) ugovor koji je protivan Ustavu Republike Hrvatske, prisilnim propisima ili moralu društva
očekivati priljev samo u odnosu na troškove unovčenja koji obuhvaćaju stvarno nastale troškove i to razmjerni iznos nagrade steč. upraviteljice, komunalnenaknade i druge obveze stečajne mase koje terete nekretninu. Dužnik druge imovine nema, a poslovni račun je blokiran radi prisilnenaplate obveza stečajne ... nekretninama upisanim u zu.k.ul. ..., Parka ... radi naknade štete u visini od 100.000,00 kn, P. d.d. radi proglašenja nedopuštenom ovrhe na k.č.br. ..., z.k.ul ... , 123/03, 82/06, 116/10, 25/12 i 133/12, dalje SZ/12) i 5.000,00 kn za pokriće troškova naknade FINI za provođenje prodaje navedene nekretnine
35
U-IP/3820/2009; 17.11.2009 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
o porezu na dohodak, utvrđuje drugi dohodak (osobito navodimo: autorske naknade, primici po osnovi djelatnosti članova uprave i nadzornih odbora trgovačkih ... za zaposlene povećali su se za 35,9%, a subvencije gospodarstvu za 72,2%. Također, naknade građanima i kućanstvima povećale su se za 46,2%, od čega valja izdvojiti povećanje rashoda za mirovine od 36,0%, rashoda za zdravstvo od 71,6%, socijalnu skrb za 11,6%, rodiljnenaknade za 83,8%, dječji doplatak 17,1% te ... proračuna zapravo nefleksibilno te je vezano uz zakonom zajamčena prava (rashodi za zaposlene, subvencije, socijalne naknade, odnosno stečena prava) i kamate
36
U-I/385/2009; 18.2.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
i njegovo neplaćanje povlači za sobom pravo države da posegne za prisilnim mehanizmima naplate; b) pravo i iznosi naknada uslijed nastupa osiguranog slučaja u uskoj su vezi s prijašnjim uplaćenim doprinosima zaposlenih; c) plaćanje naknade počinje u trenutku nastupa osiguranog slučaja (bolesti, gubitka radnog mjesta, odlaska u mirovinu i sl.); d) visina naknade ne ovisi o financijskim mogućnostima osiguranika niti o njegovim eventualnim financijskim poteškoćama, tj. za isplatu naknade mjerodavan je isključivo nastup osiguranog slučaja; e) terete ograničeni broj osiguranika; f) utječu na preraspodjelu dohotka; g
Hrvatske ("Narodne novine", broj 41/01 - pročišćeni tekst 55/01), pa utoliko predlagateljici pripada odgovarajuća novčana naknada. Po ocjeni ovog suda ne radi se o složenijem predmetu (prisilnanaplatakomunalnenaknade), koja bi okolnost mogla opravdavati duljinu trajanja sudskog postupka, a s druge pak strane predlagateljica svojim ponašanjem nije doprinijela duljini trajanja sudskog postupka. Odmjeravajući iznos primjerene naknade Vrhovni sud Republike ... 2007. godine, dana 31. svibnja 2007., r i j e š i o j e: I. Predlagateljici A. Đ. određuje se primjerena naknada u iznosu od 6.000,00 kn (šesttisuća kuna
-09/4726, ur.broj: 2170/01-02-4-1-99-2 od 2. rujna 1999. godine, kojim je određena prisilnanaplata duga komunalnenaknade naspram obveznika Općinskog ... sudu na ponovni postupak. Odgovor na zahtjev za zaštitu zakonitosti nije podnesen. Zahtjev za zaštitu zakonitosti je osnovan. Rješenjem o prisilnoj naplati komunalnenaknade određeno je na temelju ranijih rješenja kojima je utvrđena visina nadoknade, prisilnanaplata duga, kao obveznik plaćanja ... sud u Rijeci nije zastupao zakonski zastupnik, a po zakonu ga je trebao zastupati, te prijedlog za spajanje s postupcima radi ukidanja visine naknade
upravno tijelo koje ga je donijelo određuje prisilnunaplatukomunalnenaknade, jer je odredbom čl. 20. st. 6. Zakona o komunalnom gospodarstvu propisano da se glede prisilnenaplatekomunalnenaknade primjenjuju propisi o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobit. Iz toga proizlazi da sud nije ... izjasnio. Revizija je osnovana. Predmet spora je naplatakomunalnenaknade, a postupak je započeo ovršnim prijedlogom tužitelja kao ovrhovoditelja protiv ... prisilnenaplatekomunalnenaknade, te da je za to nadležna porezna uprava kao upravno tijelo. Naime, odredbom čl. 20. st. 5. Zakona o komunalnom
i hotela L. u iznosu 1.134,00 kn, - da je tuženik temeljem naveden Odluke o komunalnojnaknadidana 23. rujna 1997. donio rješenje o prisilnoj naplati ... . siječnja 2000.) ukinuta Odluka tuženika (31. prosinca 1994.) temeljem koje je tužitelju prisilno izvršena naplatakomunalnenaknade to su obzirom na osnovu ... . zoniranje G. N. V., podoznaka K., - da je tuženik izvršio naplatu od tužitelja po rješenju o komunalnojnaknadi za razdoblje srpnja 1997. do srpnja 1999. u ... situaciju, pa tako i na naplatukomunalnenaknade po rješenju tuženika od 23. rujna 1997. donijetog temeljem Odluke o komunalnojnaknadi tuženika. Pored toga
iznosa od 41.295,49 kn na ime komunalnenaknade za poslovni prostor tuženika. Na temelju odredbe čl. 20. st. 6. Zakona o komunalnom gospodarstvu ("Narodne novine", broj 36/95 i 70/97), gledeprisilnenaplatekomunalnenaknade primjenjuju se propisi o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobit. Prema ... prigovori u reviziji da je dio spornoga potraživanja dospio na naplatu prije donošenja Zakona o komunalnom gospodarstvu, jer nakon donošenja toga zakona sud ... tužbu uz ukidanje svih provedenih radnji. Tužitelj je obvezan naknaditi tuženiku parnični trošak. Drugostupanjski sud je potvrdio rješenje prvostupanjskog
reviziji nije izjasnio. Revizija je osnovana. U konkretnoj pravnoj stvari prvostupanjski je sud odbacio tužbu smatrajući da nije nadležan budući da se radi o sporu radi prisilnenaplatekomunalnenaknade za što propisan upravni postupak pozivom na odredbu iz čl. 20. st. 6. Zakona o komunalnom gospodarstvu ... konkretnom slučaju takav bi stav prvostupanjskog suda, a slijedom toga i drugostupanjskog suda, bio pravilan ukoliko bi predmet ovoga spora bila isplata dugujuće komunalnenaknade, ali ne i dugujuće cijene za pruženu komunalnu uslugu. Potrebno je zato utvrditi osnovu utužene tražbine koja je predmet ovoga
43
U zpz 3/2023-7; 18.7.2023 · Sudske odluke Vrhovnog suda RH
sudjelovanje zainteresirane osobe Općine M., OIB: ..., M., radi ovrhe i naplatekomunalnenaknade, odlučujući o zahtjevu Državnog odvjetništva Republike Hrvatske ... zahtjev nije odgovoreno. 7. Zahtjev je osnovan. 8. U ovoj upravnoj stvari sporno je ocjenjuje li se nastupanje zastare naplatekomunalnenaknade prema odredbama ZOO-a ili OPZ-a. 9. Prvostupanjski sud je, pošavši od utvrđenja da je ovrha određena radi namirenja tražbina s osnove komunalnenaknade za razdoblje ... prisilnenaplatekomunalnenaknade, već i na odredbe o zastarijevanju te tražbine kao javnog davanja (tako i ovaj sud u presudi broj Rev-2369/2017 od 8
utvrđivanja i prisilnenaplatekomunalnenaknade. Zato su sudovi u postupku koji je prethodio reviziji pravilno primijenili materijalno pravo kada su odbili ... imovinskopravnog zahtjeva na ime stjecanja bez osnove ne postoji obveza plaćanja tuženika kao obveznikakomunalnenaknade na isplatu tužitelju kao ovlašteniku te ... u periodu od 1. siječnja 1998. do 31. prosinca 2001. naplaćivao komunalnunaknadu od svojih zakupaca, a da te iznose nije doznačavao tužitelju Gradu ... u smislu odredbe čl. 22. st. 2. i čl. 23. st. 2., 3. i 5. ZOKG-a može utvrditi komunalnunaknadu na osnovu rješenja koje nakon donošenja i izvršava
16. ožujka 2009. pokrenuta prisilnanaplata dugovanja po rješenjima o utvrđenju komunalnenaknade od 20. siječnja 2003., te kako se radi o naplati ... prihvatio pravilnim shvaćanje prvostupanjskog suda da je osnovan tužiteljev prigovor zastare tražbine komunalnenaknade dospjelih u periodu od 1993. do 2002 ... apsolutna zastara nastupila 1. siječnja 2009., budući je rješenjem o prisilnoj naplati prihoda Grada Zagreba od 16. ožujka 2009. pokrenuta prisilnanaplata dugovanja po rješenjima o utvrđenju komunalnenaknade od 20. siječnja 2003. Drugostupanjski sud ističe da je apsolutna zastara nastupila prije podnošenja
konkretnom slučaju tuženik je 20. lipnja 2002. donio rješenje o utvrđivanju visine komunalnenaknade koju je dužan platiti tuženik, koje rješenje nije ... dopustio, te je uložena žalba tuženika i predmetno rješenje tuženika o utvrđivanju visine komunalnenaknade je od strane drugostupanjskog tijela ukinuto i predmet vraćen tuženiku na ponovno odlučivanje. Za isto sporno razdoblje tuženik je ponovno donio identično rješenje, za isti iznos komunalnenaknade ... rješenjem od 21. travnja 2006. utvrđena obveza tužitelja glede plaćanja komunalnenaknade i visina i to za razdoblje i u visini koja je u ovom predmetu
i ravnopravnosti svih u njegovoj primjeni, pa je, uz tvrdnju da shvaćanje na kojemu se osporeno rješenje temelji (o sudskoj nenadležnosti za prisilnunaplatunaknade ... nekretnine na koje se obračunava i naplaćuje komunalnanaknada prema propisima o komunalnom gospodarstvu, jedinice lokalne samouprave, uz tu naknadu, naplaćuju ... naknadu za uređenje voda uz komunalnunaknadu na način uređen odredbom čl. 17. Zakona o financiranju vodnog gospodarstva. Za obveznike na području tih ... naknada za uređenje voda donijele Hrvatske vode ili je rješenje o obračunu naknade za uređenje voda uz određivanje komunalnenaknade prema propisima
postupka jest prisilnanaplatanaknade za uređenje voda na temelju ovršnih isprava, izvršnih rješenja o utvrđenju naknade za uređenje voda koja su donijele ... . Tako je odredbom čl. 72. st. 1. ZFVG-a propisano da se protiv svih obveznika naknade za uređenje voda, koja se obračunava uzkomunalnunaknadu, izvršenje ... za prisilnunaplatunaknade za uređenje voda) nije pravilno - i u suprotnosti je sa shvaćanjem Ustavnog suda Republike Hrvatske izraženim u odluci poslovni broj ... novčanim sredstvima na računima dužnika i tražbinama dužnika prema njihovim dužnicima, radi naplate vodnih naknade, između ostalih i naknade za uređenje voda
? Ovrhovoditelj navodi da shvaćanje na kojemu se pobijano rješenje temelji (o sudskoj nenadležnosti za prisilnunaplatunaknade za uređenje voda) nije pravilno te ... kojega je revizija podnesena. Predmet ovog ovršnog postupka jest prisilnanaplatanaknade za uređenje voda na temelju ovršnih isprava, izvršnih rješenja ... i naplaćuje uz komunalnunaknadu prema propisima o komunalnom gospodarstvu, pa da se ovrha protiv svih obveznika naknade za uređenje voda, koja se obračunava uz ... komunalnanaknada prema propisima o komunalnom gospodarstvu, jedinice lokalne samouprave, uz tu naknadu, naplaćuju i naknadu za uređenje voda. Člankom 7
primjene prava i ravnopravnosti svih u njegovoj primjeni zbog kojega je revizija podnesena. Predmet ovog ovršnog postupka jest prisilnanaplatanaknade ... proizlazi da se naknada za uređenje voda obračunava i naplaćuje uz komunalnunaknadu prema propisima o komunalnom gospodarstvu, pa da se ovrha protiv svih obveznika naknade za uređenje voda, koja se obračunava uz komunalnunaknadu, provodi prema propisima o ovrsi komunalnenaknade za koju ovrhu je nadležno ... obračunava naknada za uređenje voda donijele Hrvatske vode ili je rješenje o obračunu naknade za uređenje voda uz određivanje komunalnenaknade prema propisima