po čl. 236. st. 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama jer kao osobe koje koriste vozilo u prometu na cesti nisu udovoljavali propisanim uvjetima glede najveće dopuštene mase i osovinskogopterećenjavozila. U postupku povodom žalbe okrivljenika presuda je potvrđena i preinačena u pravnoj oznaci ... prekršaja i stupnju odgovornosti okrivljenika.
Žalitelj u podnijetoj žalbi navodi, da smatra, da nije počinio prekršaj, jer je utvrđena masa njegovog vozila ... dozvoli upisana dopuštena masa vozila od 41 tone okrivljenik nije smio upravljati istim vozilom koje je opterećeno iznad 31 tone, a kako je to Propisano
o obavljenoj kontroli osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u promet na cestama od 20. kolovoza 2010.g., broj: NO 175 FA, a kojeg je vozač bez ... propisuje za je za teretna vozila dopuštena ukupna masa 31 tona, a dopušteno osovinskoopterećenje na 1. i 2. osovini iznosi 18 tona, na 3. i 4.osovini 18 ... nepotrebnim.
Ovaj Sud nije mogao prihvatiti žalbene navode okrivljena pravne i odgovorne osobe, da je njihovo vozilo registrirano na 40,00 tona, te da svake godine plaćaju registraciju za 40,00 tona, pa da stoga nisu u prekršaju.
Naime, činjenica da je njihovo teretno vozilo registrirano na 40,00 tona, kako to
Hrvatskih cesta, te po izvršenom uvidu u priloženu dokaznu dokumentaciju, zapisnik o izvršenoj kontroli osovinskogopterećenja ukupne mase i dimenzije vozila ... neprijeporan način je utvrdio bitne činjenice na osnovu kojih je sa izvjesnošću ustanovio da je kritične zgode na teretnom vozilu najveća dopuštena masa bila
4
U-II/949/2000; 22.11.2000 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
; vuča vozila; uređaji i oprema koje moraju imati vozila, dimenzije, ukupna masa i osovinskoopterećenjevozila te uvjeti kojima moraju udovoljavati vozila ... novine", broj 59/96 - pročišćeni tekst - dalje: Zakon). 2. Predlagatelj navodi kako se osporavanim Pravilnikom, između ostalog, razvrstavajuvozila po određenim skupinama, no da nazivi vrsta vozila i njihove definicije ne odgovaraju nazivima i vrstama vozila kako to uređuje Zakon. Smatra da Pravilnik netočnim definicijama dovodi u zabunu te se ne zna na koja se "vozila" Pravilnik odnosi, jer se na naplatnim mjestima mogu pojaviti i vozila koja se smatraju
5
U-II/1900/2019; 16.11.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
propisane i dopuštene dimenzije ili ukupnu masu, odnosno propisana i dopuštena osovinskaopterećenja - u iznajmljivanju vozila s vozačem koji je djelatnost ... Ustavom Republike Hrvatske i zakonom. II. Ukidaju se sljedeće odredbe Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz ... prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 6. stavka 4. Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima ... utemeljen odabir normativnog modela propisivanja maksimalnog dopuštenog broja godina starosti vozila namijenjenih samo dvama od više oblika javnog prijevoza u
cestama. Temeljem navedene zakonske odredbe ustanovljena je, dakle, obveza prijevoznika da u slučaju da masa odnosno osovinskoopterećenjevozila prelazi dozvoljene veličine, plati deseterostruki iznos utvrđene naknade za izvanredni prijevoz na javnim cestama. Kako je u ovom sporu utvrđeno da je kod vozila ... se prijevoz obavlja bez dozvole za izvanredan prijevoz, a utvrdi se da njegova masa, osovinskoopterećenje ili dimenzije prelaze dozvoljene veličine ... za izvanredan prijevoz, 15. svibnja 1999. godine utvrđeno prekoračenje dopuštene mase za 600 kg, te osovinskogopterećenja za 900 kg. U ovom stadiju postupka
proizlazi, da je dana 3. kolovoza 1993. godine na dionici Ploče - Opuzen u mjestu Rogatin izvršena kontrola osovinskogopterećenja ukupno dopuštene mase i dimenzije vozila na javnim cestama, te je utvrđeno da je vozilo tuženika premašilo osovinskoopterećenje propisano Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila u ... tužitelja i vozač tuženikovog vozila). Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama propisano je najveće dopušteno osovinskoopterećenje ... . Zakona o cestama - "Narodne novine", broj 56/91 - pročišćeni tekst). Od utvrđene naknade zbog prekoračenja osovinskogopterećenjavozila od 63.534,55 kn
uvjetima vozila u prometu na cestama ("Narodne novine", broj 19/93) propisano je najveće dopušteno osovinskoopterećenjevozila. Kad poduzeće Hrvatske ceste ... stupnja je to utvrđenje ocijenio pravilnim, a iz kojeg proizlazi da je tuženik prevozeći svojim kamionima tekuće terete i plin prekoračio osovinskoopterećenje ukupno dopuštene mase i dimenzije vozila na javnim cestama, što je utvrđeno kontrolom atestiranim vagama na takvom mjestu i podlozi koja osigurava ... ", broj 56/91 – pročišćeni tekst). Kako sama visina obračunate naknade za premašenje dopuštenog osovinskogopterećenja među strankama nije bila sporna, niži
osovinskog pritiska, koji obavlja tužitelj, po potrebi uz prisustvo prestavnika MUP-a RH, utvrdi da osovinskoopterećenjevozila prelazi dozvoljene veličine, a prijevoz se obavlja bez dozvole za izvanredni prijevoz (kao što je to ovdje slučaj), vozilo se isključuje iz prometa, a prijevoznik je, radi izvršenog ... je zajedno sa teretom prelazilo osovinskoopterećenje za 1800 kg bez dozvole za takav izvanredni prijevoz; - da je to osovinskoopterećenje utvrđeno u ... ovlaštenja ocijenili da nema potrebe za izvođenjem dokaza vještačenjem po vještaku prometne struke na okolnost točnosti mjerenja osovinskogopterećenja
zbog toga, što je tuženik, kao prijevoznik prešao dozvoljeno osovinskoopterećenjevozila, dakle, tužitelj svoj zahtjev, odnosno tuženikovu obvezu ne ... sud u Karlovcu. Iz isprava priloženih uz tužbu, odnosno prijedlog za izvršnje proizlazi, da je predmet parnice naplata naknade za izvršeno opterećenje javne ceste sa vozilom u smislu Zakona o cestama ("Narodne novine", br. 56/91). U parnici spornu svotu čini desetorostruka svota utvrđene naknade
11
Kzz 30/2021-3; 14.10.2021 · Sudske odluke Vrhovnog suda RH
osovinskogopterećenja na 3./4./5. trostrukoj osovini za 5,65 tona, dakle, kao fizička osoba-obrtnik opteretio svoje vozilo iznad najveće dopuštene mase ... i obavljao javni prijevoz, teretnim automobilom reg. oznake ..., kojem je bilo pridodano priključno vozilo reg. oznake ..., a da je izvršenim nadzorom osovinskogopterećenja, dozvoljene mase i dimenzija vozila od strane djelatnika „H. c.“ d.o.o. za upravljanje, građenje i održavanje državnih cesta, mjerenjem ... osovinskogopterećenjavozila u prometu na cesti može utvrđivati na temelju posebnog propisa, upisa u prometnu dozvolu ili osobine ceste utvrđene prometnim
su zapisnici tužitelja od 23. prosinca 1993. godine i od 24. lipnja 1994. godine na temelju kojih je izvršen obračun premašaja osovinskogopterećenjavozila tuženika i plaćanje utužene naknade za izvanrednu upotrebu javnih cesta bez dozvole za izvanredni prijevoz, rezultat pravilnog mjerenja osovinskogopterećenja. Navedenu spornu okolnost sudovi nižeg stupnja utvrdili su putem vještačenja nakon što su odbili prigovor tuženika, da je utvrđivanje ... . 1. i 2. i čl. 30. st. 1. i 3. Zakona o cestama i čl. 8. st. 1. Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama), kada su prihvatili
na cestama ("Sl. list SFRJ" br. 63/80, 4/81, 53/85), kao i odredbi čl. 7. st. 1. Pravilnika o dimenzijama ukupnim masama i osovinskimopterećenjimavozila te o osnovnim uvjetima kojim moraju odgovarati uređaji i oprema vozila u prometu na cestama ("Sl. list SFRJ" br. 50/82), pa je na taj način ... razloge zbog kojih je utvrđeno da su stranke podjednako doprinijele nastanku prometne nezgode u kojoj je oštećeno osobno vozilo tužitelja, pa nije osnovan ... odobrenje za kretanje kombajna na cesti u kritično vrijeme, da je zaustavljanjem na cesti prelazio hederom na kolnički trak kretanja vozila iz suprotnog
tužbenog zahtjeva i koje se odnose na prekoračenje osovinskogopterećenja po pojedinoj osovini vozila tuženika, a ne na ukupnu masu vozila. S tim u vezi treba reći da su pravilno nižestupanjski sudovi utvrdili da je masa vozila tuženika bila manja od najveće dopuštene, ali da osovinskoopterećenje može ... rasporeda tereta u vozilu. Osovinskoopterećenje se utvrđuje mjerenjem za svaku osovinu pojedinačno, a ne zbirno za sve osovine vozila. Na prigovor tuženika ... tužitelja izvršili kontrolu osovinskogopterećenja motornog vozila tuženika, u prisutnosti djelatnika PU Z. i vozača tuženika, o čemu je sastavljen zapisnik
. U podnesenoj žalbi pogrešno se tumači propis čl. 99. Pravilnika o dimenzijama, ukupnim masama i osovinskomopterećenjuvozila, te o osnovnim uvjetima ... , odnosno ako osvjetljaju više od 80 m, a nikako se to ne.može tumačiti tako da oborena svijetla svih vozila moraju osvjetljavati kolnik u duljini od 40 do 80 m. Domet oborenih svjetala različit je kod pojedinog vozila i pojedine vrste vozila, pa se domet svjetala određenog vozila najjednostavnije ... o rekonstrukciji navedeno da je utvrđeno kolika je bila vidljivost jednog i drugog vozila, ali taj podatak ni u zapisniku o rekonstrukciji ni u nalazu vještaka A
za izvanrednu upotrebu javnih cesta ("Narodne novine", br. 67/93). Nadalje, o izvršenoj kontroli osovinskogopterećenja, ukupno dopuštene mase i dimenzije vozila ... . godine, utvrđen osovinski pritisak na drugoj osovini tuženikovog motornog vozila od 12.600 kg, što znači 2.600 kg preko dozvoljene veličine u smislu čl. 8 ... kontrolu osovinskog pritiska, ukupno dozvoljene mase i dimenzije vozila na javnim cestama obavlja poduzeće "Hrvatske ceste" i ako se kontrolom utvrdi da masa ... uvjetima koje moraju ispunjavativozila na cesti ("Narodne novine", br. 19/93) vozilo sa dvije osovine može imati opterećenje na prvoj osovini 10 t, a na
i dimenzijama vozila na javnim cestama utvrdi da masa vozila, njegovo osovinskoopterećenje ili dimenzija prelaze dozvoljene veličine, a prijevoz se obavlja bez ... ceste. Tijekom postupka utvrđeno je da je dana 3. lipnja 1994. godine na dionici ceste V. -P. izvršena kontrola osovinskogopterećenja ukupno dopuštene mase i dimenzija vozila na javnim cestama te je utvrđeno da je kamion tuženika premašio dopuštenu masu i dopušteni osovinski pritisak za 6100 kg za koje je tuženiku i obračunata naknada. Vještak strojarske struke se nije mogao izjasniti da li je mjerenje težine skupa vozila izvršeno na propisan način
nižestupanjskih sudova, jer se revizija zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja (ispravnost vage, te utvrđenje osovinskihopterećenja pritiska i sl.) ne može izjaviti (čl. 385. st. 3. ZPP). U postupku je utvrđeno da je teretno vozilo tuženika prema izvršenoj kontroli u mjestu S. 29.6.1994. godine bilo opterećeno više nego što je dopušteno, jer da je na osovini br. 2 dopušteno osovinskoopterećenje premašeno za 2.350 kg, da je vozač teretnog vozila
Odluke o visini naknade za izvanrednu uporabu javnih cesta (Narodne novine 67/93). Odredbom čl. 30. st. 3. Zakona o javnim cestama propisano je, da ako se prilikom kontrole osovinskog pritiska utvrdi, da masa vozila, njegovo osovinskoopterećenje ili dimenzije prelaze dozvoljene veličine, a prijevoz se obavlja ... , 67/01: dalje ZS), budući je sporni odnos između stranaka nastao u svezi djelatnosti tužitelja u praćenju prometnog opterećenja te tuženika koji je
. 1. toč. 16. ZOSPC prekršaj čini privatni auto-prijevoznik kad osobno upravlja svojim vozilom, a i kad svoje vozilo povjeri drugoj osobi na upravljanje, ako u prometu na cesti upotrebljava motorno vozilo ili priključno vozilo koje ne udovoljava propisanim uvjetima u pogledu dimenzija, ukupne mase ili osovinskogopterećenja, ili koje nema ispravne propisane uređaje za upravljanje, uređaje za zaustavljanje, uređaje za spajanje vučnog i priključnog vozila ... je da vozila u prometu na cesti moraju udovoljavati propisanim uvjetima u pogledu dimenzija, ukupne mase i osovinskogopterećenja te imati ispravne
osovinskogopterećenja utvrđenog kontrolom u T. 27. ožujka 1994. na tuženikovom vozilu koje se kretalo na relaciji R.1 – granica Slovenije, R2.– T. Prvostupanjski je sud polazio od utvrđenja, a to prihvaća i drugostupanjski sud, da je prilikom spornog događaja na siguran način utvrđeno osovinsko preopterećenje na vozilu tužitelja i to uslijed neravnomjerno raspoređenog tereta, a da je u svezi s tim obračunata naknada ispravno utvrđena u skladu sa Odlukom
vozilom reg. ozn. … upravlja vozač T. K., krećući se J. mostom u smjeru istoka, kojom prilikom je u suradnji s djelatnicima „H. cesta“ d.o.o., vaganjem odnosno mjerenjem ukupne mase i osovinskogopterećenja navedenog vozila utvrđeno da je vozilo čija maksimalna ukupna masa može iznositi 26 toma, opterećeno preko osovinskogopterećenja na 2/3 dvostrukoj osovini za 4,40 tona, pa ukupna masa navedenog vozila iznosi 31,20 tona, a što je prekoračenje za 5,20 tona
ne proizlazi iz trgovačkog ugovora, jer iz podataka u spisu proizlazi da je predmet spora potraživanje iz osnova naknade za prekoračenje osovinskogopterećenja ukupno dopuštene mase i dimenzija vozila na javnim cestama, a što je utvrdila Služba održavanja i zaštite cesta, Tehnička isporava Š., na vozilu u
podaci o mjestu i vremenu obavljanja nadzora osovinskogopterećenja, ukupne dozvoljene mase i dimenzije vozila, tzv. „vaga“, pa je na traženje deset ... osovinskogopterećenja“. Nije u pravu optuženik da je ostvarena povreda kaznenog zakona zbog ne primjene instituta produljenog kaznenog djela. Prije svega
o vremenu i mjestu nadzora osovinskogopterećenja ukupne dozvoljene mase teretnih vozila. Njegovo poticanje opt. D. Š. na zlouporabu položaja i ovlasti jasno ... zaključak o smislu i razlogu takve njihove komunikacije. Nema dvojbe da je tim porukama opt. D. Š. otkrivao opt. Ž. P. vrijeme i mjesto nadzora osovinskogopterećenja teretnih vozila, premda su izvodi iz Plana nadzora bili namijenjeni internom postupanju policijskih službenika. Zato je pravilno utvrđenje suda da ... i prekoračio granice svoje ovlasti kada je, na traženje opt. Ž. P., dostavljao ovome podatke iz Plana nadzora, omogućivši time da teretna vozila trgovačkog
koristiti u drugu svrhu. Iz navedenog jasno proizlazi da podaci o mjestu i vremenu provođenja nadzora osovinskogopterećenja, ukupne dopuštene mase i dimenzije vozila koji su bili označeni oznakom „neklasificirano“ nisu podaci koji su javno dostupni. Činjenica da su ti podaci, sukladno iskazima svjedoka Z ... posla, a da nikada niti nije bio raspoređen na poslovima kontrole osovinskogopterećenja tzv. vage pa da zbog toga nije niti mogao počiniti ova djela ... i da će mu srediti vino (koje upravo u vrijeme počinjenja prekršaja svjedok Š. vozi optuženiku Š. kao protuuslugu za oprošteni prekršaj), a nakon što mu
optuženik u žalbi. Na kraju, potrebno je reći da po definiciji prugu čine jedan ili više kolosijeka koji spajaju mjesta po kojima se kreću željeznička vozila ... izlijetanja nagibnog vlaka, već kao uzrok nastanka predmetne željezničke nesreće navodi samovolju vozača pružnog vozila P., neispravnost nagibnih vlakova ... testiranje klizavosti tračnica, kao i pregled tahografskog listića izuzetog iz pružnog vozila robel. Na temelju provedenog testa klizavosti tračnica izrađen je ... naziva F. - retardant TG 300 na tračnicama stvara sloj koji onemogućava kočenje pružnog vozilate da se efikasno kočenje uspostavlja tek kada pružno vozilo
pogrešno je pravno označen kao prekršaj iz čl. 236. st. 1. i 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, budući je citiranom odredbom Zakona o sigurnosti prometa na cestama sankcioniran pretovar vozila i prekoračenje osovinskogopterećenjavozila kada se radi o izvanrednim prijevozima, u kojima vozila mogu ... o sigurnosti prometa na cestama, iz činjeničnog opisa prekršaja u izreci presude, kao obilježje prekršaja mora proizlaziti da je vozilo sudjelovalo u prometu iako je opterećeno iznad najveće dopuštene mase i sa prekoračenjem osovinskogopterećenja, a da pri tom nije imao posebnu dozvolu za taj prijevoz. S
29
Us II 195/2021-6; 16.6.2021 · Sudske odluke Visokog upravnog suda RH
Hrvatskog registra brodova o nosivosti broda "Sveti Marin", jer taj brod može i smije prevesti minimalno 350 tona nosivosti, a u upisnom listu je nosivost definirana maksimalnim osovinskimopterećenjemvozila na palubi trajekta. Navodi da za trajekt "Sveti Marin" maksimalno osovinskoopterećenjevozila koje se može ukrcati na njega iznosi 10 tona te, prikazujući skicu tog broda, izlaže vlastiti izračun prema kojem može biti ukupno utovareno vozila težine 379 ... , jer RO-RO putnički brod služi za prijevoz vozila koja se krcaju vlastitim kotačima preko rampi, a RO-RO teretni brod je posebno građen i, osim što služi
o cestama (NN 56/91, 61 /91, 40/92, 26/93, 48/96 i 100/96) ne proizlazi, da naplatu naknade za izvršenu kontrolu osovinskogopterećenjavozila kojom je ... dozvole za izvanredni prijevoz, što nije slučaj u ovom predmetu, jer se ovdje radi o naknadi za izvršenu kontrolu osovinskog pritiska kojim je utvrđeno prekomjerno opterećenje. Predlaže da se pobijano rješenje ukine i predmet vrati prvostupanjskom sudu. Žalba tuženika je djelomično osnovana. Pravilno je
31
Pž-4950/2024-3; 4.2.2025 · Sudske odluke Visokog trgovačkog suda RH
za izvanredni prijevoz, odnosno nakon usklađenja osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila s propisanim iznosima. Budući da se izvanredni prijevoz ... i osovinskogopterećenjavozila. Dakle, niti u članku 48. Zakona o cestama nema nikakve razlike između djeljivog i nedjeljivog tereta. Sukladno navedenom, svaki ... ako se kontrolom sukladno posebnim propisima utvrdi da se obavlja izvanredni prijevoz bez dozvole, odnosno ako se utvrdi da osovinskoopterećenje ... mase vozila i prekoračenju dopuštenih vrijednosti osovinskogopterećenjavozila. 15. Međutim, tuženik je u odgovoru na tužbu istaknuo i prigovor zastare
dimenzije, najveću dopuštenu masu i/ili osovinskoopterećenje, propisane za pojedine vrste vozila posebnim propisom - Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila ... Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (NN br. 51/10) propisane tehničke kategorije vozila, dimenzije i mase, osovinskaopterećenja ... otklanjanja njihove prekršajne odgovornosti, kao što to pogrešno smatraju žalitelji. Isto se odnosi i na osovinskoopterećenje, pa iako vozilo okrivljenika prema prethodno citiranoj potvrdi o ispitivanju prekoračuje dopušteno osovinskoopterećenje za tu vrstu vozila prema posebnom propisu, zbog čega je
33
Pž 8569/2015-2; 3.1.2018 · Sudske odluke Visokog trgovačkog suda RH
kontrolu osovinskogopterećenjavozila tuženika i da je kontrolom utvrđeno prekoračenje ukupne mase tuženikovog teretnog vozila te opterećenje po kojem je ... računa na ime naknade za izvanredni prijevoz do mjesta kontrole, odnosno mjesta usklađenja tereta te troškova kontrole osovinskogopterećenjavozila ... za izvanredni prijevoz uz troškove kontrole, s obzirom na tuženikovo prekoračenje osovinskogopterećenja teretnog vozila, protivno odredbama Zakona o javnim ... o javnim cestama proizlazi da je naknadu za izvanredni prijevoz od mjesta kontrole, odnosno usklađenja tereta, kao i troškova kontrole osovinskoga
34
Pž-15666/2010; 29.1.2013 · Sudske odluke Visokog prekršajnog suda RH
prekršaj iz članka 239. stavka 1. i 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, budući je citiranom odredbom Zakona o sigurnosti prometa na cestama sankcioniran pretovar vozila i prekoračenje osovinskogopterećenjavozila kada se radi o izvanrednim prijevozima, u kojima vozila mogu sudjelovati u prometu na ... prometa na cestama, iz činjeničnog opisa prekršaja u izreci presude, kao obilježje prekršaja mora proizlaziti, daje vozilo sudjelovalo u prometu iako je opterećeno iznad najveće dopuštene mase i sa prekoračenjem osovinskogopterećenja, a da pri tom nije imalo posebnu dozvolu za taj prijevoz. S obzirom na
prometu na cestama (Narodne novine broj 51/10, 84/10) propisane tehničke kategorije vozila, dimenzije i mase, osovinskaopterećenja, uređaji i oprema koje ... “, prema kojem vjerodostojnom dokazu, ukupna masa i osovinskoopterećenje teretnog vozila nesporno su bili viši od najveće dopuštene mase i dopuštenog ... prilikom utovara ne dođe do prekoračenja najveće dopuštene mase i osovinskogopterećenjavozila, a što su oni propustili učiniti, čime su ostvarili sva bitna ... dopuštena masa vozila IM 364-AC iznosi 40 tonu, tako da predmetne zgode nije bilo prekoračenja najveće dopuštene mase niti dopuštenog osovinskogopterećenja
36
Pž-12382/2012; 19.2.2015 · Sudske odluke Visokog prekršajnog suda RH
predmetu ne radi se o sudjelovanju vozila u prometu koje samo ili s teretom premašuje dimenzije, najveću dopuštenu masu i/ili osovinskoopterećenje ... , pa iako vozilo okrivljenika prema prethodno citiranoj potvrdi o ispitivanju prekoračuje dopušteno osovinskoopterećenje za tu vrstu vozila prema ... . Prema Zapisniku o izvršenoj kontroli osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama od 5. studenog 2011., ukupna masa i osovinskoopterećenje teretnog vozila nesporno su bili viši od najveće dopuštene mase i dopuštenog osovinskogopterećenja, određenih Pravilnikom o tehničkim
37
PŽ-8594/2012; 20.3.2014 · Sudske odluke Visokog prekršajnog suda RH
prvostupanjskim sudom, posebno iz zapisnika o obavljenoj kontroli osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama od 20. kolovoza 2010 ... njihovo skup vozila registriran na 40,00 tona, te da svake godine plaćaju registraciju za 40,00 tona, pa da stoga nisu u prekršaju. Naime, činjenica daje njihovo teretno vozilo registrirano na 40,00 tona, kako to tvrde žalitelji, ne daje pravo korisnikuvozila, da ne poštuje odredbe Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (N.N.: 51/2010)koji propisuje za je za teretna vozila dopuštena ukupna masa 31 tona, a dopušteno osovinskoopterećenje
38
Gž.572/10-2; 16.7.2010 · Sudske odluke županijskih sudova u RH
tužitelja 19.listopada 2005.g. i 18.prosinca. 2007.g. izvršena kontrola osovinskogopterećenjavozila u vlasništvu tuženika, te je istom utvrđeno sudjelovanje ... kontrole i naknade za izvanredni prijevoz, ukoliko se kontrolom utvrdi da osovinskoopterećenje, ukupna masa i dimenzije vozila premašuju propisane veličine ... utvrdi da se obavlja izvanredni prijevoz bez dozvole, odnosno ako se utvrdi da osovinskoopterećenje, ukupna masa i dimenzije vozila premašuju dozvolom ... dozvole, odnosno ako se utvrdi da osovinskoopterećenje, ukupna masa i dimenzije vozila premašuju propisane veličine, troškove kontrole snosi vozač, prema
39
Usž-1711/2024-3; 15.1.2025 · Sudske odluke Visokog upravnog suda RH
mjestu „Diračje 1“ vršena kontrola osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzije vozila u prometu na cestama. U vršenju kontrole sastavljen je zapisnik ... zapisnik o obavljanju kontrole potpisao bez primjedbi. Nadalje, iz zapisnika je vidljivo da je mjerenje osovinskihopterećenja i ukupne mase vozila obavljeno ... nadzoru je utvrđeno da je predmetno voziloprekoračiloopterećenje osovine za 7,55 t, dok je izmjerena masa vozila 48,050 t, a dopuštena 40 t pa je stoga ... na cestama ("Narodne novine", broj 85/16, 24/17, 70/19 i 60/20) vožnja vozilom čija je masa veća od 40 tone, a osovinskoopterećenje na trostrukoj
40
Pž-15214/2012; 12.3.2015 · Sudske odluke Visokog prekršajnog suda RH
i mase, osovinskaopterećenja, uređaji i oprema koje moraju imati motorna i priključna vozila i uvjeti kojima moraju udovoljavati uređaji i oprema motornih ... . o obavljenoj kontroli osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama od 21. studenog 2011. broj 729, dakle o nadzoru vozila IM … na nadzornom mjestu „Solin 1", prema kojem vjerodostojnom dokazu, ukupna masa i osovinskoopterećenje teretnog vozila nesporno su bili viši od najveće dopuštene ... nadzirati i voditi računa da prilikom utovara ne dođe do prekoračenja najveće dopuštene mase i osovinskogopterećenjavozila, a što su oni propustili učiniti
41
Pž 5448/2011-2; 4.4.2013 · Sudske odluke Visokog prekršajnog suda RH
prometa na cestama sankcioniran pretovar vozila i prekoračenje osovinskogopterećenjavozila kada se radi o izvanrednim prijevozima, u kojima vozila mogu ... , jer iz stanja predmeta isto ne proizlazi. Naime, prvostupanjski sud je pravilno cijenio Zapisnik o izvršenoj kontroli osovinskogopterećenja, ukupne ... . Zakona o sigurnosti prometa na cestama, iz činjeničnog opisa prekršaja u izreci presude, kao obilježje prekršaja mora proizlaziti, da je vozilo sudjelovalo ... utovaru, jer je okrivljenik dužan osigurani takav proces rada koji će omogućiti zakonito poslovanje. Stoga je, sama činjenica da je njegov skup vozila
42
Usž 3065/2021-3; 13.1.2022 · Sudske odluke Visokog upravnog suda RH
. Navodi da je Grad O. svima osim tužitelju dozvolio da koriste istu prometnicu provoženjem teških motornih vozila mase veće od dopuštene radi izvođenja ... činjenično stanje ostalo nepotpuno utvrđeno. Navodi stanje na susjednim nekretninama na kojima je uočio teška motorna vozila, odnosno na kojima su izvedeni ... dozvoljeno prometovanje teretnim vozilima do određene mase. Ukazuje i na okolnost da je na predmetnoj nerazvrstanoj cesti zabranjen promet za sva teretna ... O. dozvoljavao promet teretnim vozilimana nerazvrstanim cestama na kojima je zabranjen promet teretnih vozila i ove navode smatra zlonamjernim, netočnim
43
Pž 1892/2011; 20.8.2013 · Sudske odluke Visokog prekršajnog suda RH
činjenici da je u prometnoj dozvoli upisana dopuštena masa vozila od 41 tone okrivljenik nije smio upravljati istim vozilom koje je opterećeno iznad 31 tone, a kako je to propisano odredbama Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama, pa stoga prema stajalištu ovog suda, prvostupanjski ... prvostupanjske presude. Naime, prema odredbi članka 154. stavka 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama vozilo u prometu na cesti ne smije se opteretiti iznad najveće dopuštene mase utvrđene posebnim propisom, a ukupna masa predmetnog vozila naznačena u izreci pobijane presude neprijeporno je bila više od najveće
44
Gž 5241/2013-2; 9.4.2014 · Sudske odluke županijskih sudova u RH
i osovinskoopterećenjevozila te uvjeti kojima moraju udovoljavati vozila u prometu na cestama. U tom kontekstu i odredba čl. 221. st. 3. i 4. ZSPC-a, na koju ... popravak tužiteljeva vozila, koje je temeljem kasko police u vrijeme oštećenja vozila bilo osigurano kod tuženika. Prvostupanjski sud nakon provedenog ... . 22. st. 1. Uvjeta da je određeno da osiguranik gubi prava iz kasko osiguranja ukoliko vozilom upravlja osoba bez odgovarajuće dozvole za upravljanje ... da je kćer tužitelja u vrijeme nezgode imala odgovarajuću dozvolu za upravljanje vozilom B kategorije, bez obzira na njenu dob i snagu vozila iznad 75
45
Usž 2403/2021-2; 11.11.2021 · Sudske odluke Visokog upravnog suda RH
o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“ 67/08., 48/10., 74/11., 80/13., 158/13., 94/14., 64/15., 108/17. i 70/79.) kojim je propisano da vozila u prometu na cesti moraju udovoljavati propisanim uvjetima glede dimenzija, najveće dopuštene mase, osovinskogopterećenja i zaštite okoliša te imati ispravne ... minimalnih kriterija o osposobljenosti osoba i opremi nužnoj za obavljanje relevantnih ispitivanja i zadataka, te da instalateri, radionice i proizvođači vozila moraju imati dobar ugled. Dodaje da je već ishodio važeće dozvole za stacionarne tahografske radionice, u svrhu obavljanja registrirane djelatnosti
pribavljanja dozvole i plaćanja naknade za izvanredni prijevoz, odnosno nakon usklađenja osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila s propisanim ... osovinskihopterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama) utvrdi da se obavlja izvanredni prijevoz bez dozvole, odnosno ako se utvrdi da osovinskoopterećenje, ukupna masa i dimenzije vozila premašuju propisane veličine, troškove kontrole snosi vozač prema posebnom propisu o javnim cestama, a ... za izvanredni prijevoz, ukoliko se kontrolom utvrdi da osovinskoopterećenje, ukupna masa i dimenzije vozila premašuju propisane veličine, neovisno o tome da li
i ukupne mase vozila, a tužitelj je, kao ovlaštena osoba za mjerenje prekoračenja osovinskogopterećenja i ukupne mase vozila sukladno čl. 47. st. 3. Zakona ... prekoračenja dopuštenog osovinskogopterećenja i ukupne mase vozila izvršeno dana 10. rujna 2012. godine pri čemu je utvrđeno prekoračenje ukupne mase vozila i dopuštenogosovinskogopterećenja,
-da su u vrijeme mjerenja predmetna vozila bila u posjedu najmoprimca.
Odredbom čl. 2. st. 1. t. 16. Zakona o cestama je ... ocjeni ovoga suda tužena nije obveznik plaćanja naknade za prekoračenje osovinskogopterećenja i ukupne mase vozila.“
48
Pž 8525/2015-3; 23.8.2018 · Sudske odluke Visokog trgovačkog suda RH
, 25/13 i 89/14; dalje: ZPP), ukinuo platni nalog i odlučio o konačno postavljenom tužbenom zahtjevu po računima u iznosu od 3.091,68 kn. Taj iznos potražuje po osnovi kontrole ukupne mase i osovinskogopterećenjavozila tuženika temeljem čl. 236. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine
49
Gž 2987/2015-2; 20.10.2016 · Sudske odluke županijskih sudova u RH
da tužiteljici isplati iznos od 223,86 kuna koji iznos se odnosi na naknadu s osnove troškova kontrole osovinskogopterećenja i ukupne mase vozila. Iz ... kuna koji se odnosi na naknadu za izvanredan prijevoz te trošak kontrole osovinskogopterećenja i ukupne mase vozila, a koji račun je izdan na temelju ... koji je izdan na temelju Zapisnika o obavljenoj kontroli osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzije vozilau prometu na cestama, sastavljenog od ... utvrđeno predmetno prekoračenje. Iz Zapisnika o obavljenoj kontroli osovinskogopterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama od 22
predmetnog vozila te se ističe da se naknada za uporabu javnih cesta za predmetno vozilo plaća ovisno o registriranoj ukupnoj masi i osovinskomopterećenju ... o sigurnosti prometa na cestama, kojom je zabranjeno da se vozilo u prometu na cesti optereti iznad najveće dopuštene mase i osovinskogopterećenja utvrđenih ... odgovornosti okrivljenih pozivanjem na podatke iz prometne dozvole o najvećoj dopuštenoj masi i osovinskomopterećenju predmetnog vozila. Naime, odredbom čl. 154 ... , dimenzije i mase, osovinskaopterećenja, uređaji i oprema koje moraju imati motorna i priključna vozila i uvjeti kojima moraju udovoljavati uređaji i oprema