Broj dokumenata: 4
Nepoštena poslovna praksa trgovca prema potrošaču - I. dio: pojam i pretpostavke nepoštene poslovne prakse
Datum objave: 18.9.2025
Sažetak: Kad sklapaju pravne poslove ili djeluju na tržištu u okviru svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili druge profesionalne djelatnosti trgovci su obvezni prema potrošačima primjenjivati poštenu poslovnu praksu koja se temelji na profesionalnom odnosu prema potrošačima te načelima poštenja i savjesnost...
Nepoštene ugovorne odredbe u potrošačkim ugovorima (I. dio)
Datum objave: 28.1.2025
Sažetak: Trgovci često u svoje opće uvjete poslovanja i/ili potrošačke ugovore ugrađuju pojedine odredbe na štetu potrošača, a na taj način se potrošači stavljaju u nepovoljniji pravni i ekonomski položaj. U ovom članku pišemo općenito o potrošačkim ugovorima te posebno o formularnim ugovorima koji najčešće...
Primjena načela oportuniteta u prekršajnim postupcima inspektora Državnog inspektorata
Datum objave: 23.11.2021
Sažetak: Ako inspekcijskim nadzorom utvrde da je povredom propisa čiju primjenu nadziru počinjen prekršaj i za isti propisana prekršajnopravna sankcija, inspektori Državnog inspektorata ovlašteni su i dužni protiv počinitelja prekršaja pokrenuti prekršajni postupak, osim kada je posebnim zakonom ili Zakonom ...
(Ne)dopuštenost mjere obustave isporuke vodnih usluga kućanstvima u Republici Hrvatskoj
Datum objave: 29.12.2016
Sažetak: Dopuštenost poduzimanja mjere obustave isporuke vodnih usluga zbog neplaćanja računa za isporučene usluge jedno je od pitanja koje najčešće postavljaju isporučitelji vodnih usluga u neposrednoj primjeni Zakona o vodama (Nar. nov. br. 153/09, 130/11, 56/13 i 14/14 - u daljnjem tekstu: ZV). Isporučite...