Dnevne novosti

MZLZ: Model poticaja prometa usklađen je s regulatornim uvjetima

16.04.2021 07:00 ZAGREB, 15. travnja 2021. (Hina) - Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), koncesionar zagrebačke Zračne luke Franjo Tuđman, priopćila je u četvrtak da je svrha Modela poticaja rasta prometa potaknuti zrakoplovne kompanije na otvaranje novih linija koje bi privukle veći broj putnika, pri čemu su, kako navodi, ispunjeni svi regulatorni uvjeti.
"MZLZ je pokrenuo Model poticaja rasta prometa (Growth Incentive Model) krajem 2020. godine, kako bi potaknuo zrakoplovne kompanije na otvaranje novih destinacija, te time osigurao rast broja putnika, u nadolazećem razdoblju. U pripremi programa poticaja ispunjeni su svi zahtjevi regulatornog okvira, osigurana su potrebna odobrenja relevantnih regulatornih tijela", kaže se u priopćenju.

Model poticaja rasta prometa sporan je Croatia Airlinesu, koji je ovaj tjedan ustvrdio da je upravo to bio preduvjet dolaska Ryanaira u Zagreb. Croatia Airlines smatra da taj model "kamuflira najavljeno prometovanje Ryanaira i u destinacije u koje leti Croatia Airlines i drugi prijevoznici" te da je riječ o narušavanju ravnopravne tržišne utakmice i potencijalno štetnog djelovanja. MZLZ pak tvrdi da je Model predstavljen Airport User Committeeu, operativnom tijelu zrakoplovnih kompanija koje koriste usluge MZLZ-a, koje se s njim usuglasilo, te hrvatskoj Agenciji za civilno zrakoplovstvo. "Nakon odobrenja od strane Agencije za civilno zrakoplovstvo RH, Model poticaja rasta prometa objavljen je na službenim web stranicama Međunarodne zračne luke Zagreb", kažu u MZLZ-u.

Dodaju da je od  početka koncesijskog razdoblja, točnije od 2013. godine, MZLZ "u stalnoj komunikaciji s različitim zrakoplovnim kompanijama diljem svijeta, radi procjene tržišnih uvjeta, razumijevanja potreba zrakoplovnih kompanija i nastojanjima za širenjem mreže destinacija i povećanjem broja prometa i putnika u Zagrebu". Prema podacima iz priopćenja, pandemija covida -19, izrazito je negativno utjecala na zagrebačku zračnu luku te je MZLZ 2020. godinu završio sa 73 posto putnika manje u usporedbi sa 2019. godinom, što se reflektiralo na ukupne prihode zračne luke. "Razmatrani su razni scenariji za suočavanje sa problemima uzrokovanih višom silom, koje je Međunarodna zračna luka Zagreb počela provoditi već na samom početku pandemije u ožujku 2020. godine", kaže se u priopćenju.

Navodi se da su se početne mjere odnosile na obustavu naplate naknade za parkiranje zrakoplova u mjesecima u kojima nije bilo prometa, u ljeto 2020. godine uveden je model poticaja za oporavak koji je osiguravao besplatno slijetanje zrakoplovnim prijevoznicima koji su ispunjavali kriterije propisane u modelu poticaja, što je nastavljeno i tijekom druge polovice 2020 godine, a smanjene su i sve naknade za parkiranje zrakoplova tijekom zimskih mjeseci 2020. godine. MZLZ pozdravlja inicijativu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture koja, kako se navodi, "ide u smjeru potpore nastojanjima povećanja prometa u Zagrebu, o čemu će se razgovarati i na sastanku zakazanom za početak idućeg tjedna".