U središtu

Rokovi čuvanja evidencija u području rada

27.08.2015 Temeljem članka 5. stavka 4. Zakona o radu ministar rada i mirovinskoga sustava donio je novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN br. 32/15) koji je stupio na snagu i primjenjuje se od 28. ožujka 2015.

Taj Pravilnik je stupanjem na snagu stavio van snage Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN br. 37/11 – u nastavku teksta: prijašnji Pravilnik).

Osim načina vođenja evidencija o radnicima i o radu radnika, novi Pravilnik ponešto drugačije od prijašnjeg Pravilnika uređuje pitanje čuvanja tih evidencija.

Što se tiče evidencije o radnicima, poslodavac evidenciju o radnicima počinje voditi danom zasnivanja radnog odnosa i ažurno je vodi do prestanka radnog odnosa te je čuva kao dokumentaciju trajne vrijednosti. Poslodavac evidenciju o drugim osobama čiji rad koristi, počinje voditi danom početka rada tih osoba kod poslodavca i ažurno je vodi do prestanka rada tih osoba kod poslodavca te je čuva najmanje šest (prema prijašnjem Pravilniku – tri) godina od dana prestanka njihovog rada.

Temeljem članka 13. Pravilnika, podaci o radnom vremenu mogu se voditi pisano u obliku knjige ili u elektroničkom obliku i uz korištenje odgovarajućih kratica, ali uz odgovarajuće nedvojbeno i jasno pojašnjenje značenja svake kratice. Evidencije o radnom vremenu radnika, radnika na izdvojenom mjestu rada i specijalne kategorije radnika iz članka 12. Pravilnika (radnik koji ima status rukovodeće osobe, radnik član obitelji poslodavca fizičke osobe koji živi u zajedničkom kućanstvu s poslodavcem i koji u radnom odnosu obavlja određene poslove za poslodavca i slično), poslodavac je dužan čuvati najmanje 6 godina (prije 4 godine), a u slučaju kada poslodavac ima saznanja da je pokrenut radni spor u pogledu ostvarivanja prava iz radnog odnosa ili u vezi s radnim odnosom, pri čemu bi za ostvarivanje tih prava mogle biti relevantne i evidencije, dužan ih je čuvati do pravomoćnog okončanja toga spora. Kao i prema prijašnjem Pravilniku, radnik ima pravo uvida u navedene evidencije.

Pritom napominjemo da su evidencije, vođene prema prijašnjem Pravilniku, poslodavci dužni čuvati u skladu s odredbama novog Pravilnika o evidencijama, a budući da je Zakonom o radu produljeno vrijeme zastare prava radnika iz radnog odnosa sa 3 na 5 godina, poslodavci su dužni čuvati evidenciju radnog vremena 6 godina, a sve kako bi radnici mogli ostvariti svoja prava sudskim putem.