Dnevne novosti

Udio online trgovine u Hrvatskoj 12 posto

10.03.2020 07:05 ZAGREB, 9. ožujka 2020. (Hina) - Istraživanje "e-shopper barometer" DPDgroupa pokazuje da je udio online trgovine na hrvatskom tržištu u ukupnoj prodaji 11,9 posto, dok je europski prosjek 13,5 posto, te da 85 posto domaćih e-kupaca kupuje sa stranih web shopova i to najviše iz Europe i Kine.

"E-shopper barometer" proveden je u Hrvatskoj na uzorku od 800 osoba, u proljeće i ljeto prošle godine. Istraživanje je pokazalo da udio e-trgovine na domaćem tržištu zauzima 11,9 posto, dok je europski prosjek 13,5 posto. Europski kupci preferiraju kupovati robu s inozemnih web trgovina (62 posto), a ta je brojka u Hrvatskoj još i veća pa 85 posto domaćih e-kupaca kupuje sa stranih web shopova i to najviše iz Europe (78 posto) i Kine (73 posto).

Razlog velikog udjela prekogranične kupovine mala je zastupljenost domaćih e-trgovina, kao i povoljnija ponuda u stranim online trgovinama.Stalnih hrvatskih online kupaca, pokazuju rezultati ankete, 14 je posto, a povremenih 19 posto. Europski prosjek poklonika online trgovine je 13 posto, dok je zastupljenost povremenih kupaca 15 posto. Među europskim kupcima ističe se i treća kategorija online kupaca - eko osviješteni online kupci kojih je 17 posto."E-shopper barometer" pokazao je da poklonici online trgovine najčešće kupuju proizvode iz kategorije mode, modnih dodataka, proizvode za njegu i cipele. 

Vezano uz metode plaćanja, 76 posto online kupaca koristi  i po nekoliko modela plaćanja; najzastupljenije je plaćanje putem Paypal-a ili Alipay-a (59 posto), zatim Visa i Mastercard karticama (54 posto) dok 46 posto kupaca preferira plaćanje pouzećem. Dostava kod kuće najčešći je odabir načina dostave. Čak 70 posto domaćih ispitanika donosi odluku o kupnji proizvoda određenog brenda na temelju preporuke s društvenih mreža, a 79 posto kasnije ostavi i recenziju.