Dnevne novosti

Ministarstvo i HTZ ostaju pri prvotnoj procjeni rasta turističkog prometa godine od 5 do 7 posto

21.08.2018 07:25 ZAGREB, 20. kolovoza 2018. (Hina), Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) ostaju pri svojim prvotnim procjenama rasta turističkog fizičkog i financijskog prometa za ovu godinu od 5 do 7 posto u odnosu na 2017., očekujući da će nakon pomalo 'stagnirajućih' ljetnih mjeseci po dolascima i noćenjima turista, posezona biti jednako uspješna kao i predsezona.
Ističu to za Hinu ministar turizma i predsjednik HTZ-a Gari Cappelli te direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić. Oni se slažu da mali minusi u dolascima i noćenjima odnosno rezultati slični lanjskima tijekom lipnja i srpnja, nisu razlogom za nezadovoljstvo, pogotovo što su lanjske brojke u tim mjesecima, kao i na razini cijele 2017. ,bile iznimno visoke i rekordne.

Cappelli: Prihodi rastu, a radimo i na novoj strategiji

"S obzirom na dosadašnje trendove povećanja potrošnje, broja zaposlenih te ukupnog turističkog prometa koji je u kumulativu u odnosu na isto lanjsko razdoblje u plusu, vjerujemo da ćemo i ove godine ostvariti povećanje prihoda od turizma.

Za sada imamo podatke o prihodima od stranih turista za prvo tromjesečje ove godine, koji su sa 450,2 milijuna eura za 14 posto viši nego u isto vrijeme 2017., a kako je tu riječ o razdoblju izvan ljetnog dijela sezone možemo govoriti o produljenju sezone te turističkoj godini, a ne sezoni", rekao je Cappelli za Hinu.

Ocjenjuje da porastima ove godine pridonose i programi Ministarstva i HTZ-a, poput ulaganja od 30 milijuna kuna u pozicioniranja Hrvatske kao aviodestinacije slijedom čega je ove godine uvedeno 70 novih aviolinija, za što kaže da je utjecalo na 20 postotni porast putnika u zračnom prometu u prvoj polovici godine.

"Vjerujemo da će jači zračni promet pozitivno utjecati na povećanje turističkog prometa od rujna do prosinca, a osim toga na prihode u turizmu utječe i niz drugih varijabli - od prosječne turističke potrošnje, kartičnog plaćanja, prometa u trgovinama na malo, indeksa potrošačkih cijena ugostiteljskih usluga i drugih", iznosi Cappelli.

Poručuje da svi trebaju težiti turizmu kvalitete, prepoznatljivog i konkurentnog turističkog proizvoda na dinamičnom i izazovnom međunarodnom turističkom tržištu, za što je važno strateško planiranje razvoja održivog turizma i uređenje zakonodavnog okvira, što označava i glavnim ciljevima svoga i rada Ministarstva.

"Kako je poznato, donosimo paket reformskih zakona kojima uređujemo cijeli turistički sektor, a zadovoljni smo i izvršavanjem planiranog iz aktualne Strategije razvoja turizma RH 2020. S partnerima i strukom već radimo na strategiji za iduće razdoblje", otkriva ministar.

Staničić: Kolovoz u plusu, puno se očekuje od posezone, snižavanje cijena nije dugoročno održivo

Iznoseći za Hinu prve podatke eVisitora po kojima je prvih 18 dana kolovoza u Hrvatskoj bilo gotovo 3 milijuna turista i 20,1 milijun noćenja, što je za 5 odnosno blizu 1 posto više nego 2017., Staničić ističe da je od početka ove godine do 18. kolovoza došlo 6 posto više turista nego u istom razdoblju 2017. ili njih 14 milijuna, koji su ostvarili 76,5 milijuna noćenja ili 4 posto više.

Staničić pritom podsjeća na, kako kaže, odlične rezultate u turističkoj predsezoni, s dvoznamenkastim porastima turističkog prometa, pogotovo u svibnju, što će se sigurno odraziti i na prihode za prvu polovicu ove  godine. "Ljetni mjeseci srpanj i kolovoz jako su važni za ukupne fizičke i financijske rezultate turizma, jer se tada ostvaruje oko 60 posto ukupnog godišnjeg turističkog prometa, što je bilo primjerice i prošle godine, kada je u ta dva mjeseca ostvareno oko 62 posto od ukupnih lanjskih 100 milijuna noćenja.

No, ove smo godine imali odličnu predsezonu, a puno očekujemo i od posezone, za koju na 11 stranih tržišta po raznim marketinškim online kanalima već aktivno provodimo promotivne kampanje za nautički, kulturni, avanturistički i sportski turizam te enogastronomiju", kaže Staničić.

Poput Cappellija, vjeruje u turističko 'jačanje' rujna, u kojem su vremenski uvjeti još povoljni, a gužve manje, kao i od listopada, pogotovo što su, kako naglašava, do kraja tog mjeseca još aktivne brojne avio-linije koje Hrvatsku čine dostupnijom turistima diljem svijeta.

"Promotivne aktivnosti HTZ-a za ovu godinu su na brojnim tržištima, uključujući kampanje, nastupe na sajmovima, poslovne radionice i druge, dale vrlo dobre rezultate te potvrdile povoljnu i konkurentnu poziciju Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu, a to se vidi i u trendovima rasta turizma u dosadašnjem dijelu godine", ocjenjuje Staničić.

Napominjući da osim promocije rezultatima i posebice prihodima u turizmu pridonosi i politika cijena te ostale aktivnosti koje provode sami turistički subjekti, ocjenjuje i da smo "svjedoci da je buking početkom godine bio odličan i vrlo intenzivan, te da je prodaja putem touroperatora i agencija zbog velike potražnje usporena ove godine ranije nego ikada prije, čime je fokus stavljen na direktnu prodaju na tržištu".

Smatra i da na ukupne rezultate utječe i svojevrsni ovogodišnji povratak Turske, Tunisa ili Egipta, gdje se, kako kaže, sada sa izuzetno niskim cijenama paket aranžmana nastoji nadoknaditi povjerenje turista te veliki minusi iz nekoliko prošlih godina, pri čemu te zemlje zapravo ne bilježe rast novog prometa.

"Niske cijene sada privlače turiste u te zemlje, ali za njih, kao ni za druge u turizmu takav model nije dugoročno održiv niti tržišno isplativ. Jedan dio gostiju sigurno se usmjerio prema tim zemljama, no uspjeh hrvatskog turizma ipak je u u daljnjem jačanju kvalitete u destinacijama i održivom razvoju", zaključuje Staničić.