Dnevne novosti

Sindikati traže odgovornost za poništenje natječaja za izgradnju pruge

19.03.2015 07:05 ZAGREB, 18. ožujka 2015. (Hina), Željezničarski sindikati u srijedu su u otvorenom pismu premijeru Zoranu Milanoviću i ministru prometa Siniši Hajdašu Dončiću zatražili utvrđivanje odgovornosti za ponovno poništenje natječaja za izgradnju drugog kolosjeka i rekonstrukciju postojećeg kolosjeka pruge Dugo Selo - Križevci. 
Poručuju im kako će, ne dobiju li argumentirani odgovor i ne utvrdi li se odgovornost za grube propuste i nesposobnost Vlade i HŽ Infrastrukture, organizirati javne prosvjede koji će trajati sve dok ne sankcioniraju odgovorne za nanošenje štete. "Obzirom da se radi o iznimnoj šteti za Hrvatsku, za HŽ i tvrtku Pružne građevine, nemojte se nadati da ćete i dalje moći ignorirati naše zahtjeve i pitanja na koja tražimo odgovore", ističu u pismu Sindikat hrvatskih željezničara, Sindikat infrastrukture HŽ-a i Sindikat željezničara Hrvatske.

Izražavaju bojazan da bi Hrvatska i HŽ mogli trajno ostati bez 150 milijuna eura bespovratnih sredstava za taj iznimno važan projekt, jer je natječaj već jednom poništen, a neiskorištena EU-ova sredstva jedva spašena prenamjenom za dubrovačku zračnu luku. Stoga sindikati traže da Vlada učini sve kako bi se u ponovljenom natječaju od EU dobila ta sredstva, te da pronađe organizacijski okvir da u tom poslu mogu sudjelovati Pružne građevine, kao jedina domaća tvrtka specijalizirana za gradnju i održavanje pruga.

S obzirom da je Vlada reducirala obnovu pruga iz drugih izvora, pa je zaostatak u remontu pruga povećan na 1800 kilometara, pa se stoga u ovoj godini neće promijeniti niti jedna skretnica, sudjelovanje Pružnih građevina u tom projektu s oko 400 milijuna kuna značilo bi opstanak najveće hrvatske građevinske tvrtke, ističu sindikati. Izgradnja drugog kolosjeka i rekonstrukcija postojećeg na dionici Dugo Selo - Križevci dio je koridora koji povezuje luku Rijeka sa srednjom i sjevernom Europom i jedan je od preduvjeta njezina razvoja. Osim dugoročne koristi za riječku luku, HŽ Cargo i Hrvatsku, koristi bi imala i građevinska operativa i proizvođači opreme, a bio bi ostvaren i pozitivan učinak na rast BDP-a, tvrde sindikalci.