U središtu

Zašto opet plaćamo vrećice s logom trgovca?

31.07.2015 Jeste li primijetili da trgovačke vrećice ponovno imaju logo trgovca i da se naplaćuju? Ako vam to nije novost, jer ste navikli na to da se plastične vrećice u prodavaonicama naplaćuju, treba ukazati da vrećice koje nam trgovci naplaćuju ponovno smiju sadržavati njihov logo.

Donošenjem novog Zakona o zaštiti potrošača (Narodne novine, broj 41/14), pomalo neprimjetno, trgovcima je ponovo omogućeno da kupcima naplaćuju vrećice sa svojim logom, što prijašnji Zakon o zaštiti potrošača nije dopuštao.

Naime, u pogledu ambalaže, prijašnji Zakon o zaštiti potrošača u članku 14. propisivao je da ambalaža mora biti neškodljiva za zdravlje, prilagođena obliku i masi proizvoda i da ne smije dovoditi potrošača u zabludu glede mase i veličine proizvoda te mora biti sukladna posebnim propisima koji propisuju zahtjeve za ambalažu. U slučaju ponude zamatanja posebnim papirom za zamatanje i dodatnim ukrasima, cijena tih proizvoda i usluge zamatanja morala je biti istaknuta jasno, vidljivo i čitljivo. Što se vrećica tiče, taj je Zakon istim člankom propisivao da se vrećice i torbe koje služe za nošenje kupljenih proizvoda i imaju u cijelosti ili djelomično logotip, znak, slogan i/ili naziv proizvođača ili trgovca, smatraju promidžbenim materijalom i da takvu ambalažu trgovac ne smije naplatiti.

Novi Zakon o zaštiti potrošača u pogledu odredbe o ambalaži sadrži prilično sličnu odredbu. Naime, člankom 16. Zakona o zaštiti potrošača propisano je da ambalaža ne smije dovoditi potrošača u zabludu u vezi s masom i veličinom proizvoda te mora biti sukladna s posebnim propisima kojima se propisuju zahtjevi za ambalažu. U slučaju ponude zamatanja posebnim papirom za zamatanje i dodatnim ukrasima, cijena tih proizvoda i usluge zamatanja mora biti istaknuta jasno, vidljivo i čitljivo. Kao i prije, trgovac mora na zahtjev potrošača zadržati ambalažu prodanog proizvoda i zbrinuti je sukladno s posebnim propisima. No, iz odredbe o ambalaži izbačen je dio koji se odnosi na zabranu naplaćivanja vrećica i torbi koje služe za nošenje kupljenih proizvoda i koje imaju u cijelosti ili djelomično logotip, znak, slogan i/ili naziv proizvođača ili trgovca jer se smatraju promidžbenim materijalom.

Tako je trgovcima opet omogućeno naplaćivati vrećice sa svojim logom kupcima, koji trgovcima tada rade besplatnu promidžbu, reklamirajući određenog trgovca na putu od trgovine do kuće.